„Tööotsijaid võib ju rõõmustada, kui tulevane tööandja vaatab nende LinkedIni profiili, ent kuidas on sisuga, mis on postitatud nende Facebooki profiilile? Sotsiaalmeedia pluss ja samal ajal ka miinus on selle kättesaadavus kõigile, näiteks mõne läbupeo pildid võivad karjäärile halvasti mõjuda. Samas aga võib info inimese põnevate hobide kohta teda atraktiivsemaks muuta,“ kommenteerib kommunikatsiooniettevõtte In Nomine konsultant Heikki Sal-Saller.
Eurocom Worldwide’i uuring näitas, et 38% tehnikafirmadest uurib profiile suhtlusvõrkudes, et määrata kindlaks kandidaatide sobivus töökohale. „Suhtlusvõrgud on suurepärane viis sidemete hoidmiseks ja karjäärivõimaluste loomiseks, kuid inimese professionaalse ja isikliku mina eristamine muutub järjest raskemaks,” lisas Heikki Sal-Saller.
IT ettevõtte Logica Eesti ärijuht Andres Birnbaum ütles, et Logica on juba pikemat aega kasutanud suhtevõrgustikke oma uute töötajate, uute võtmeisikute ja äripartnerite tausta uurimiseks. „Me kasutame neid eelkõige teada saamaks, kes on need inimesed, kes tunnevad kandideerijat ja samas kuuluvad meie tutvusringkonda. Eelkõige kommentaari saamiseks mõnelt endiselt kolleegilt, tööandjalt. Täna arendame ka Logica Eesti Facebooki lehekülge, mille eesmärk on koondada sama valdkonna professionaale ja kommunikeerida Logicat kui atraktiivset tööandjat,“ lisas Birbaum.
2011. aasta jaanuaris ja veebruaris korraldatud uuring, mis hõlmas enam kui 660 tehnikafirmade tippjuhti, näitas ka, kuidas firmad sotsiaalmeediat ära kasutavad.
Vaid pisut enam kui kolmandikul (36%) IT firmadest on paigas muu reeglipärane protsess peale Google Alertsi, et saada teada nende kohta veebis öeldut.