10.10.2024 Neljapäev

Finantsinspektsioon uuendas kliendikaebuste menetlemise nõudeid

Finantsinspektsioon uuendas soovituslikku juhendit „Nõuded kliendikaebuste menetlemisele“ ning kehtestas selle muu hulgas ka krediidiinkassodele.
Finantsinspektsioon uuendas soovituslikku juhendit kliendikaebuste menetlemise nõuete kohta.
Finantsinspektsioon uuendas soovituslikku juhendit kliendikaebuste menetlemise nõuete kohta. Foto: RUP

Kõnealune juhend kehtib kõikidele Finantsinspektsiooni järelevalve alla kuuluvatele subjektidele. Uuendamise peapõhjuseks oli 14. juulil jõustunud krediidiinkassode ja -ostjate seadus, mille järgi lahendatakse krediidisaajate kaebusi just Finantsinspektsiooni selleks koostatud juhendi eeskujul. Selline õigus ja kohustus tuleb Finantsinspektsioonile kui Euroopa Liidu liikmesriigi pädevale järelevalveasutusele Euroopa Liidu ja Nõukogu (EL) direktiivist.

Juhend selgitab järelevalvesubjektidele õigusaktidest tulenevaid nõudeid ja suunab neid kaebusi menetlema läbipaistvalt, efektiivselt ja süsteemselt. Kaebuste menetlemise protsessist saadava informatsiooni abil on võimalik parendada ja täiustada järelevalvesubjekti siseselt nii teenuseid, tooteid kui ka sise-eeskirju. Samuti vähendada järelevalvesubjekti riske ning tõsta teeninduse kvaliteeti, mis toob kokkuvõttes kasu nii järelevalvesubjektile endale kui tema klientidele.



Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255