Küsitlus näitab, et e-kaubandusega tegelevate jaemüüjate osakaal on 2016. aasta alguseks tõusmas praeguselt 40 protsendilt 65 protsendini, teatas Swedbank.
"Samas jäävad e-poodide prognoositavad käibed võrreldes tavapoodide käivetega veel üsna väikesteks – oodatakse, et e-kaubanduse käive moodustab 2015. aastal jaekaupmeeste kogukäibest keskmiselt 2,1 protsenti," ütles Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda panga pressiteate vahendusel.
Uuringu kohaselt kavandab 77 protsenti ettevõtetest lähema aasta jooksul olulisi investeeringuid. Peda sõnul investeerivad esmatarbekaupade müüjad rohkem füüsilistesse poodidesse – kaupluste sisustusse ja interjööri, samas kui spetsiaalkaupade müüjad investeerivad eelkõige e-kaubanduse arendamisse. 38 protsenti ettevõtetest kavatseb tänavu investeerida enam kui möödunud aastal.
Küsitlus näitab, et jaemüüjate kindlustunne on jätkuvalt kõrge. Käibe langust prognoosib vaid 1 protsent vastanutest ning keskmiselt plaanitakse käivet kasvatada 6 protsenti eelmise aastaga võrreldes. Käibekasvu plaanib 74 protsenti spetsiaalkaupade müüjaist ja 68 protsenti esmatarbekaupade müüjaist.
"Ilmselt põhjustatuna sektori tööjõukulude tõusust ja kasumlikkuse langusest paaril viimsel aastal on jaekaubandusettevõtete fookuses sel aastal eelkõige kasumi kasv," lisas Peda.
Küsitletud jaemüüjatest 46 protsendil on kauplus kaubanduskeskuses. "Olulisim kriteerium keskuse valikul on asukoht, sealhulgas ka kaupluse asukoht keskuse sees," märkis Peda ning lisas, et esmatarbekaupade müüjad teevad keskmiselt ühe ruutmeetri kaubanduspinna kohta kaks korda enam käivet kui spetsiaalkaupade müüjad. Keskmiselt müüsid küsitletud kaupmehed 2014. aastal ühe kaubanduspinna ruutmeetri kohta kuus tooteid 220 euro eest.
Swedbank uuris tänavu aprillis 146 kaubandusettevõtte hinnanguid. Küsitletud ettevõtete kogukäive moodustab 50 protsenti sektori käibest.