Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv kiirenes juunis 5 protsendile
Käesoleva aasta juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 593,1 miljonit eurot, mida on seega 5 protsenti rohkem kui aasta varem, teatas statistikaamet.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv juunis kiirenes. Kui mais kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 5 protsenti, siis juunis oli kasv 11 protsenti. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 32 protsenti. Keskmisest enam ehk 22 protsenti suurenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute ja muu sarnase müügil.
Juunis pöördus taas tõusule ka eelnevatel kuudel langust näidanud apteekide ja kosmeetikatarvete kaupluste müügitulu, mis kasvas võrreldes varasema aasta sama kuuga 5 protsenti. Samuti kasvas müügitulu pärast maikuist langust 6 protsenti tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes ning 5 protsenti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad. Juunis jätkus 7 protsendiga müügitulu kasv ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluses ning 2 protsendiga kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi.
Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2016. aasta juuniga võrreldes samale tasemele.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis aprillis ja mais langust näitas, pöördus juunis taas tõusule ning kasvas eelmise aasta juuniga võrreldes 3 protsenti.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 2 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1 protsent. 2017. aasta kuue kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 2 protsenti.
Statistika aluseks on maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga. Statistikatöö "Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad" avaliku huvi peamine esindaja on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, mille tellimusel statistikaamet seda statistikatööd teeb.