Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta augustis eelmise aasta augustiga võrreldes püsivhindades 7%, teatab Statistikaamet. Kolmandat kuud järjest on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset seitsmeprotsendilist kasvu.'
2012. aasta augustis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 391,8 miljonit eurot. Müügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2011. aasta augustiga võrreldes 8%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui eelmise aasta augustis oli toidukaupade aastane hinnatõus 11%, siis tänavu augustis 4%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.
Eelnevate kuudega võrreldes aeglustus mõnevõrra tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui juunis kasvas neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 10% ja juulis 9%, siis augustis oli kasv 6%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes oli jaemüük 4% väiksem kui eelmise aasta augustis. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldas mõju eelmise aasta kõrge võrdlusbaas. Augustis suurenes enim jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 15%. Keskmisest enam suurenes jaemüük ka apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 14%), jaemüük posti või interneti teel (kasv 13%) ning jaemüük muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 10%).
Võrreldes eelmise kuuga vähenes augustis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades ühe protsendi. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2012. aasta kaheksa kuuga (jaanuar–august) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli augustis 491,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta augustiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 11%, eelmise kuuga võrreldes jäi aga samale tasemele.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – august 2012 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.
Statistikaamet