Veebruar näitas, et inimesed on uue rahaga hakanud harjuma ning tarbimisjulgus on taastumas. Eesti Panga andmetel on viimastel kuudel jätkunud eraisikutele antud laenujäägi pidev vähenemine ning eraisikute poolt hoiustele pandud summa ulatub juba 4,3 miljardi euroni. Kui enne kriisi oli eraisikutel hoiustega kaetud vähem kui 50% laenujäägist, siis praeguseks on see suhe jõudnud juba 60%ni. Inimeste finantsvõimekuse paranemine annab lootust, et majanduskasvu taastudes kiireneb jälle ka sisetarbimine.
Veebruaris kasvasid müügimahud enamike kauplusegruppide lõikes.
Aastatagusele ajale jäi alla toidukaupade müük, mis vähenes
püsivhindades 3% (müügitulu kasv samal perioodil 7%). Siin avaldab
müügimahtudele mõju teistest kaubagruppidest kiirem inflatsioon, mis
veebruaris ulatus 13,2%ni. Tarbijad eelistavad järjest odavamaid
kaubagruppe, kuid niivõrd kiire hinnatõusu mõjusid ei ole võimalik
täielikult vältida. Lisaks kahanesid müügimahud farmaatsia- ja
meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvetes 11% ning
tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodetes 9%. Müügitulu
vähenes neis kauplusegruppides vastavalt 1% ja 9%.
Kiirem on olnud taastumine majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja
ehitusmaterjali jaemüügis, kus aastaga kasvasid mahud 26%. Siin on
hinnatõus oluliselt vähem mõju avaldanud ning ettevõtete müügitulu
kasvas aastaga vaid 9%. Tihenenud konkurents ning sooduskampaaniad on
tarbijale kasuks tulnud, mistõttu ettevõtete müügitulu kasvab
aeglasemalt kui kaubamahud.
Sõidukikaubandus näitab endiselt tugevaid kasvunumbreid. Aastaga
suurenesid müügimahud vastavas segmendis 58%. Kasv tuli peamiselt
mootorsõidukite ja nende lisaseadmete müügist, remondi osas oli kasv
tagasihoidlikum. Mootorikütuse müük spetsialiseeritud kauplustes jäi
aastatagusega samale tasemele, hoolimata kiirelt kasvanud
kütusehindadest. Sellest tulenevalt kasvas mootorikütuse müüjate
müügitulu aastaga 12% võrra. Mahtude langust aitab vältida
majanduskasvust tingitud autoliikluse tihenemine.
Majandus-ja kommunikatsiooniministeerium