Juulis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük ligi 354 miljonit
eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused,
kus jaemüük suurenes 2010. aasta juuliga võrreldes kümnendiku. Müük
suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete
kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta juulis. Selle
tegevusala puhul oli üheks languse põhjuseks ka eelmise aasta kõrgem
võrdlusbaas. Juulis suurenes jaemüük enim majatarvete, kodumasinate,
rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases
võrdluses ligi viiendiku. Hästi läks ka spetsialiseerimata
tööstuskaupade kauplustel, kus jaemüük suurenes 14%. Mõnevõrra väiksemat
kasvu näitasid muud spetsialiseeritud kauplused ning tekstiiltoodete,
rõivaste ja jalatsite kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta
juuliga võrreldes vastavalt 8% ja 4%.
Toidukaupade kaupluste jaemüük, mis juunis märkimisväärselt paranes,
pöördus juulis taas langusesse. Kui juunis suurenes nende kaupluste
jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis juulis vähenes 1%.
Toidukaupade kaupluste jaemüügi langusele avaldas osaliselt mõju eelmise
aasta juuli kõrge võrdlusbaas ning keskmisest kiirem hinnatõus.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük
püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete
põhjal oli kasv 1%. 2011. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) suurenes
jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta sama ajaga
võrreldes püsivhindades 3%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli juulis 437 miljonit eurot, millest
kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta juuliga võrreldes suurenes
müügitulu jooksevhindades 12%, eelmise kuuga võrreldes 3%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trendª, jaanuar 2002 – juuli 2011 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.