Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük
2010. aasta septembris pärast kahe ja poole aastast langust taas
kasvama. Kasv jätkus ka oktoobris, novembris ja detsembris. Tänavu
jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule.
Jaemüügi kasv jätkus ka märtsis.
Märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 304 miljonit eurot
(4,7 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade
kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta märtsiga võrreldes 13%. Müük
suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim majatarvete,
kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas
aastases võrdluses 28%. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade
kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel. Neis kauplustes
suurenes jaemüük vastavalt 19% ja 16%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes
1%. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldas jätkuvalt mõju
keskmisest kiirem hinnatõus.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade
jaemüük püsivhindades 16%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud
andmete põhjal oli suurenemine 2%. 2011. aasta kolme kuuga
(jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise
aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 2%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 374 miljonit eurot (5,8
miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta
märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 11%, eelmise kuuga
võrreldes 18%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – märts 2011 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.
Statistikaamet