Oktoobris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 337 miljonit eurot.
Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus
jaemüük suurenes 2010. aasta oktoobriga võrreldes 8%. Müük suurenes
enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes
ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük
väiksem kui eelmise aasta oktoobris. Nende tegevusalade puhul oli
languse üks põhjus eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Oktoobris suurenes
jaemüük enim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali
kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 14%. Hästi läks ka
spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel ning muudel
spetsialiseeritud kauplustel, kus jaemüük suurenes 2010. aasta
oktoobriga võrreldes vastavalt 11% ja 10%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta oktoobriga
võrreldes 2%. Kasvu peamine mõjutaja oli toidukaupade hinnatõusu
aeglustumine. Kui juunis oli toidukaupade aastane hinnatõus 11,5%,
juulis ja augustis kummaski 10,8% ning septembris 9,3%, siis oktoobris
oli aastane hinnatõus 6%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük
püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete
põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta
kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade
jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 414 miljonit eurot,
millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta oktoobriga võrreldes
suurenes müügitulu jooksevhindades 10%, eelmise kuuga võrreldes 2%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – oktoober 2011 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.