Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste lausus: „vaatamata
sellele, et seaduslikku kohustust ei ole enam näidata hindasid kahes
vääringus, on selle näitamine tervitatav ja näitab üles heade
kliendisuhete hoidmise olulisust ettevõtjate poolt. Eriti oluline on see
selliste toodete ja teenuste puhul, mida soetatakse suhteliselt harva
ja milliste hindadega tarbijad veel ei ole suutnud harjuda.“
01.07.2010 - 30.06.2011 kontrollis Tarbijakaitseamet 6798 ettevõtet Kui
esimesel kuul oli rikkumistega ettevõtetrteid 47 % ning rikkumiste
osakaal langes iga kuu langedes kuni 7 %-ni. Seega on olukord
järkjärgult paranenud. Keskmiseks rikkumiste protsendiks läbi aastase
kontrollperioodi oli 19,5.
Kõikidest kontrollidest moodustasid 40 % tööstuskaupade kauplused, 19 %
supermarketid, 13 % toidukaupade kauplused, 11 % toitlustusettevõttes, 8
% väikepoed ja kioskid, 7 % teenindusettevõtted, 2 %
internetikauplused. Kõige rohkem eksimusi on avastatud tööstuskaupade
kauplustes (30 %), millele järgnesid toitlustusettevõtted, toidukapoade
kauplused, väikepoed ja kioskid, supermarketid, muud teenindusettevõtted
ning e-kauplused.
Kui kontrollimisperioodi alguses oli kõige suuremaks probleemiks
eurohinna puudumine siis hiljem leiti enim puudusi ümardamisreeglitest
mitte kinni pidamise osas. Kolmandal ja neljandal kohal on eurohindade
osaline puudumine ning vale kursi kasutamine. Suuremad kaubandus- ning
teenindusettevõtted on olnud nõuete täitmisel korrektsemad võrreldes
väiksemate ettevõtetega. Trahve on määratud kokku 13531,03 €.
Tarbijakaitseameti infotelefonile 1330 helistati erinevate eurohindade
avaldamist puudutavate küsimustega 1045 korral. Kirjalikke
järelepärimisi esitati 414 ning tarbijate vastuvõttu pöörduti 70 korral.
Kokku nõustati tarbijaid ja ettevõtjaid 1529 korral.
Tarbijakaitseamet