02.01.2012 Esmaspäev

Lehtede reklaamiturgu ootab mõõdukas kasv

"Majandusprognoosid on olnud seinast seina, kuid mina jääksin hinnangu juurde, mis lubab Eesti majandusele järgmisel aastal mõõdukat kasvu. See tähendab ka reklaamiturule sama ning kasvutrend, mis 2011. aastal alguse sai, jätkub ka sel aastal," kommenteeris Leito BNS-ile.

Numbriliselt ennustab Leito aastaks 2012 kaheksa protsendi suurust kasvu. "Seda on natuke vähem kui eelmisel aastal, aga mitte oluliselt. Julgen anda positiivse prognoosi."

Eelmisest aastast rääkides tõi Leito olulisena välja, et  ajalehtede reklaamiturg oli suurem kui televisioonil. Selleks aastaks prognoosib ta sama trendi jätkumist. "Vahe on kaks protsenti. Siin on praegu Vestmanni ja Piibelehe lugu, telekanalid seda asja niisama ei jäta ja teevad omakorda jõupingutusi, kuid julgen arvata, et trend jääb samaks ning pisike ajalehtede edu säilib."

Leito lisas, et see vahe on siiski habras ning otsustajad on kümmekond suuremat firmat.

Reklaamimahtudest ja -käivetest rääkidest märkis Leito, et võrreldes 2010. aasta detsembriga suurenes viie suurema lehe reklaamimaht mullu detsembris 43 külge ehk viis protsenti, moodustades 835 külge. Reklaamikäive suurenes detsembris 90.000 euro võrra ehk kaheksa protsenti, moodustades 1,2 miljonit eurot.

Veebireklaam vähenes detsembris seitse protsenti.

"Nii nagu arvudest näha, siis detsembri reklaam jäi enam-vähem aasta keskmisele tasemele," kommenteeris Leito.

Analüütiku sõnul oli detsembrikuu tegija oli Äripäev, kelle reklaamimaht kasvas mullusega võrreldes üle kahe kolmandiku. Turuliidriks jäi Postimees. Reklaamimaht vähenes detsembris ainult Eesti Ekspressis ja Õhtulehes, teistes lehtedes suurenes.

Reklaamikäive oli detsembris Postimehel 480.000 eurot, mis on mullusega võrreldes pluss seitse protsenti. Eesti Ekspressi reklaamikäive oli detsembris 205.000 eurot ehk pluss neli protsenti. Äripäeva ja Õhtulehe reklaamikäive oli 175.000 eurot, mis tähendab vastavalt 75 protsendi ja kaheksa protsendi suurust kasvu.

Eesti Päevalehe reklaamikäive oli detsembris165.000 eurot ehk miinus üks protsent.

Reklaamistruktuurist rääkides märkis Leito, et kui tavaliselt detsembris on autoreklaam tagasihoidlik, siis seekord suurenes maht mullusega võrreldes neljandiku võrra. "Tervisereklaami oli kaks korda rohkem, aktiivsed olid samuti ehitus- ja ravimifirmad. Tagasiminek oli telekommunikatsioonis ja sisustuses," lisas ta.

"Üle hulga aja oli lehtedes suhteliselt palju firmade õnnitlusi. Masu ajal need kadusid ära, lihtsalt niisama õnnitluse peale keegi raha ei kulutanud, aga see aasta seda tehti taas. Eriti oli seda märgata Äripäevas," märkis Leito.

Kogu aasta lõikes oli reklaamimahu kasv kuus protsenti ja moodustas kooku 9430 külge. Reklaamikäive suurenes üheksa protsenti ja moodustas 14,2 miljonit eurot.

Veebikäive suurenes aastaga kaheksa protsenti. "[Lehtede] veebireklaam kasvas suhteliselt aeglasemalt, sest Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress delegeerisid oma reklaamimüügi Delfile, kus oli selle võrra jälle kasv kiirem," selgitas Leito.

Reklaamimaht kasvas aasta jooksul kõige enam Postimehes, kus vastav näitaja oli 13 protsenti ja Äripäevas, kus see oli üheksa protsenti.

Kui vaadata käibeid, siis oli kõige suurem tõus Äripäevas, kus see oli 26 protsenti. Äripäevale järgnes Postimees pluss 12 protsendiga. "Ainsana jäi käibe osas miinusesse Eesti Päevaleht, miinus kuus protsenti."

Oma igakuises reklaamituru uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255