Nii panigi McKinsey oma kogemuste põhjal kokku 10 lihtsat juhtküsimust
või testi, mille abil saad oma strateegiat hinnata. Ole vastamisel aus –
McKinsey enam kui 2000 osalejaga tehtud test näitas, et vähesed
strateegiad läbisid üle kolme testi!
-
Kas Sinu strateegia tagav Sulle turu keskmisest kiirema kasvu?
Kõik ettevõtted tegutsevad turul, mille osalisteks on kliendid,
konkurendid, tarnijad, asenduskaubad ja potentsiaalsed uued tulijad,
kõik otsivad oma kohta, oma eelist. Kui hakatakse üksteiselt õppima ja
nn parimaid praktikaid juurutama, siis saab „parim“ kiirelt
„keskmiseks“. Hea strateegia aitab eristuda, mida sarnaseks muutuda
-
Kas Sinu strateegia põhineb tõelisel eelisel? Tunne oma
konkurentsieeliseid ja oled vastanud küsimusele, miks Sa raha teenid.
Tõeline eelis saab tuleneda kahest allikast – eriline positsioneerimine
või eriline oskus.
-
Kas Sinu strateegia aitab Sul trende ennetada? Kõik muutub, see on
fakt. Sellest hoolimata kiputakse minevikukogemust tulevikku
projitseerima. Mingi uuendus, seaduse muudatus, nõudluse muutus, või
näiteks tehnoloogia saavutus võivad pöörata kõik pea peale. Samas ei
toimu muudatus üle öö – trendid on pikaajalised ja neid on võimalik
märgata enne kui nendega raha hakatakse teenima. Ikka reageerivad enamus
liiga aeglaselt.
-
Kas Sinu strateegia põhineb unikaalsel teadmisel? Tänapäeval on
info kõigile kättesaadav, mis tähendab, et selle analüüsimine annab
harva olulise eelise – sama info on ka konkurentidel olemas.
-
Ega Sinu strateegia ei ole eelarvamustega reostatud? Ei ole üldse
keeruline uskuda, et Sul on võidustrateegia samal ajal kui Sul seda ei
ole. Mõnikord tuleneb see muutustest, mis on väljaspool Sinu
haardeulatust, aga mõnikord sassis mõtlemisest. Käitumusliku majanduse
(behavioral economists) asjatundjad on tuvastanud mitmeid meie aju
toimimise viise, mis on meile igapäevases elus abiks, aga mis segavad
objektiivset otsustamist, näiteks liigne optimism, ankurdamine,
enamusega kaasa minemine jmt.
juhtimine.ee