27.10.2011 Neljapäev

Miks töökorralduse muutmine alati ei aita

Töö reorganiseerimine on reeglina juhtide esimene vastus probleemidele. Ning see on ka enamlevinud viis sihtide poole liikumiseks. Paneme osakonnad kokku, jagame osakonnad lahku, koondame tegijad ühte ruumi, jagame tööd uuesti laiali, kirjutame uued ametijuhendid, paneme inimesed positsioonidele ja … tuld! See on nagu malemängus etturite liigutamine, see ongi see päris juhtimine – selliseid asju välja mõelda ja teha ongi juhi töö ju! Trrrrr, vale!

Võib-olla tasuks enne muutuseplaani koostamist küsida – kas see on ainus viis probleemi lahendamiseks? Veelgi enam, kui kindel saab olla selles, et see reorganiseerimine ka päriselt probleemi lahendab ja edasi viib? Probleem seisneb väga paljudel juhtudel inimestes, nende oskustes, motivatsioonis. Mitte töökorralduses, mida efektiivsuse (mida kõike see sõna endas küll kätkeb :-) ) nimel juhid kohe muutma hakkavad.

Tean tervet posu ettevõtteid, kus inimesed on lihtsalt väsinud ja neil on kõrini järjekordsetest muutustest. Kus nirusid tulemusi üritatakse parandada järjekordselt töökorraldust muutes, osakondi ja funktsioone kokku pannes või neid siis lahutades. Ent hea tulemus vajab sageli aega, vajab küpsemist. Vajab järjekindlust ja stabiilset minekut, väikeste sammudega. Ja hea tulemus vajab head inimest, pühendunud töötajat, kellele on antud aega kasvada, enesekindlust koguda ja väikeseid võite saavutada.

Muuseas, väide, et juhtidele meeldivad reorganiseerimised ja muutused ja muu taoline, on siiski ühe, ent seda kaalukama erandiga. Muutused ja reorganiseerimised on erakordselt ebaõiglased ja ebaefektiivsed millegipärast siis, kui need tehakse juhtide endiga ilma neid sinna kaasamata…

Raimo Ülavere,
coach,
mindsweeper.ee

 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255