Rahandusministeeriumi eelarvepoliitika asekantsler Ivar Sikk ütles
teisipäeval Tallinna tehnikakõrgkoolis konverentsil peetud ettekandes,
et tõenäoliselt tehakse Euroopa Liidu vahendite järgmisel, 2014–2020
aasta eelarveperioodil samas samas mahus investeeringuid Eesti
transpordisektorisse kui praegusel eelarveperioodil.
"Pigem on küsimus selles, millised objektid saavad olema: kas on näiteks
mõistlik – spekulatiivselt rääkides – Tartu maantee neljarealiseks
välja ehitada või on olulisemaid, kriitilisemaid sõlmpunkte," ütles
Sikk. "Need on kõik need valikud, mille kolleegid majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumist koos maanteeameti ja teistega peaksid
välja peilima."
Rahandusministeeriumi seisukoht on Siku sõnul eelistada uute tegevuste
alustamisel seniste kulude struktuuri ümbervaatamist maksude tõstmisele,
seda ka tee-ehituses. Maksubaasi rahandusministeeriumi hinnangul tõsta
poleks otstarbekas. "See on niigi masuaegadel üles läinud," ütles Sikk.
Ministeeriumi hinnangul on sääst ja prioriteetide seadmine
valdkonnapoliitikate sees esmane ja ainus arvestatav eelarveline kate
uutele tegevustele. "Fiskaalpoliiitiliselt on üks olulisemaid
prioriteete, et reservid taastuksid," ütles Sikk.
2012. aastal seisab riigil ees teise pensionisamba maksete taastamine
täismahus ja lisaks sellele suuremaid investeeringuid, selgitas Sikk.
"Oleme veel 2013. aastal miinuses ehk sööme oma reserve," lisas ta.
BNS