Aastaga on maksete arv mobiilis kasvanud 83,5% ja kuiselt kasvab see number umbes 5% võrra. Maksed kontoris on samal ajal langenud 20,4%.
Swedbanki elektrooniliste kanalite juhi Arno Pae sõnul on mobiilipanga kasvunumbrid muljetavaldavad ning kasv jätkub. „Kõik numbrid näitavad kasvu – maksed, uued kasutajad, allalaadimised – ning see on igati positiivne. Muret teeb siiski see, kuidas mobiilipanka kasutatakse. Nimelt on mobiilipanka sisenemiseks kõige kiirem ja mugavam viis mobiil-ID, aga seda võimalust kasutab 60% äriklientidest ja vaid 25 % eraklientidest. See tähendab omakorda, et ca 40% äri- ja 75% eraklientidest kasutavad mobiilipanka sisenemiseks kas panga paroolikaarti või PIN-kalkulaatorit. Need numbrid on mõtlemapanevad,“ märkis ta.
„Ühtmoodi turvalised on kõik need identifitseerimisvahendid, kuid kui hinnata kasutamismugavust ning kiirust, siis mobiil-ID on teistest vahenditest kordades ees,“ märkis Pae. „Loodame, et ka teised kasutajad leiavad selle enda jaoks üsna pea ning proovivad järgi.
Sertifitseerimiskeskus andis sel nädalal teada, et mobiil-IDga tehakse igas kuus umbes 1,8 miljonit toimingut, millest 75% on pangatoimingud. Ka meie näeme seda, et ehkki palju aeglasemalt kui huvi mobiilipanga vastu, kasvab ka mobiilID kasutajate arv,“ sõnas Pae.