- Negatiivsete emotsioonide mõju on tugevam kui positiivsete emotsioonide mõju. Ehkki positiivne sündmus suurendab rahulolu, õnnetunnet ja vähendab frustratsiooni, ei mõju sarnane negatiivne sündmus emotsioonidele lihtsalt sarnaselt, aga miinusmärgiga – tema mõju emotsioonidele on kordades mõjusam. Õnnetunne väheneb negatiivse sündmuse puhul kaks korda tugevamalt, kui ta positiivse sündmuse puhul kasvab. Ning frustratsioon kasvab kolm korda enam, kui ta positiivse sündmuse puhul kahaneb.
- Negatiivse reaktsiooni esile kutsuva juhi mõju on oluliselt laiem, kui positiivseid reaktsioone esile kutsuva juhi oma.
- Korrelatsioon meeleolu ja negatiivsete sündmuste vahel on viis korda tugevam kui meeleolu seotus positiivsete sündmustega.
- Töötajatele jäävad enam meelde juhi negatiivseid reaktsioone esile kutsunud käitumised.
Mida sellest järeldada? Võib-olla esiteks seda, et positiivsete sündmuste olulisust ja arvu on raske ülehinnata. Ja teiseks: juhi ülesanne on kaotada töötajate igapäevatööst takistusi, mis võivad esile kutsuda negatiivseid emotsioone ja suurendada frustratsiooni. Ning mõistagi tasub esimese asjana juhil vaadata peeglisse – kas mõned takistused võivad alguse saada just juhi enda käitumisest. “Kõigepealt, ära tee kahju” See arstide esmane käsk sobib ka juhtidele.
Raimo Ülavere,
coach,
mindsweeper.ee