15.03.2011 Teisipäev

Perioodiliste sisuteenuste müügivõtteid reguleeriv Tarbijakaitseameti juhend

Ühtlasi tutvustati Tarbijakaitseameti poolt koostatud sisuteenuste pakkumise juhendit, mille on aktsepteerinud erinevad turuosalised.

Avalikust arutelust võtsid osa Tarbijakaitseameti, mobiilsideoperaatorite (EMT, Tele 2, Elisa), Tarbijakaebuste Komisjoni, Eesti Ringhäälingute Liidu ning teenuste ühe vahendaja Ericsson IPX AB esindajad. Eesmärgiks oli leida ühiselt võimalusi, kuidas perioodiliste sisuteenuste müük muuta tarbijale turvalisemaks ja läbipaistvamaks.

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul on perioodiliste sisuteenuste pakkumise turg Eestis tunduvalt vähem reguleeritud ning head tava järgiv kui Põhjamaades.  “Näiteks on analoogne juhend ja selle rakendamise praktika olemas Soomes, Norras ja Lätis, mis koosneb kohustuslikest ja soovituslikest reeglitest ning mis on sarnased ka Eestis  vastvalminud juhendile,” ütles Sooniste. „Eeldusel, et juhendi soovitusi järgitakse, vähenevad oluliselt sellised olukorrad, kus tarbijad saavad oma mobiiliarvet vaadates halva üllatuse osaliseks, kuna sinna on nende teadmata lisandunud kopsakas summa mõne meelelahutusliku sisu eest,” seletas Sooniste

Kuna Eesti tarbijatelt laekub perioodiliste sisuteenustega seotud probleeme ja küsimusi ametisse järjest rohkem, on Tarbijakaitseamet otsimas efektiivseid lahendusi antud teenuste  läbipaistvuse suurendamiseks ja tarbijate eksimisvõimaluste vähendamiseks  Tänase paneeldiskussiooni raames tutvustaski Tarbijakaitseamet sisuteenuste pakkumise juhendit. See on esimene oluline samm mobiilsideoperaatorite ja meelelahutusteenuste pakkujate tegevuse suunamiseks läbipaistvuse suurendamisele tarbijate jaoks probleemsetes valdkondades.

Lisaks seadusest (tarbijakaitseseadus, reklaamiseadus, infoühiskonna teenuse seadus jm) tulenevatele kohustuslikele nõuetele on juhendis ära toodud ka soovituslikud reeglid vastavas valdkonnas tegutsejatele.

Juhend täpsustab ja annab suunised teenuse pakkumise viisi ja reklaami valdkonnas, sealhulgas:

  • esmakordsel lugemisel peab tarbija selgelt aru saama, millega on tegemist ning mis on teenuse maksumus;
  • oluline info peab olema kontrastsel taustal, selge ja arusaadav;
  • teenuse kasutamist peab olema võimalik piirata (nt alaealised jt);
  • teenus peatatakse automaatselt, kui näiteks mobiilinumber on tagastatud või selle kasutamine peatatud.

“Väga hea meel on tõdeda, et juhendi koostamisel saime aktiivset tagasisidet ka turuosalistelt endilt. Tänaseks paberile pandud juhendi mõtted võiksid kujuneda heaks tavaks kogu mobiilsete sisuteenuste sektorile Eestis,” sõnas Tarbijakaitseameti peadirektor.

Mobiilsete perioodiliste sisuteenuste pakkumise täieliku juhendiga saate tutvuda Tarbijakaitseameti koduleheküljel http://www.tarbijakaitseamet.ee/index.php?id=14627

Perioodilised sisuteenused on pideva nädala- või kuutasuga teenused, mis perioodiliselt (näiteks kord nädalas) pakuvad teenusega liitunutele uut meelelahutuslikku mobiilisisu (helinaid, taustapilte, horoskoope jne). Perioodilisi sisuteenuseid reklaamitakse nii trükimeedias, televisioonis kui ka internetis. Veebipõhiste mängude ning testide („Telli uued ägedad helinad oma mobiilile“, „Kui kaua sa elad?“, „Telli oma armuhoroskoop!“) läbimine võib pahatihti lõppeda tarbija teadmata perioodilise sisuteenusega liitumisega, mille eest tuleb igakuiselt tasuda.  Summa lisandub telefoniarvele seni, kuni klient ise lepingu katkestab.

 

Tarbijakaitseamet



Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255