Töörühma kutsus kokku Rahvusvahelise Raudteeliidu (UIC) linnadevahelise ja kiirühenduste komitee, et anda öörongide operaatoritele ülevaade võimalustest, mida Rail Balticu projekt pakub, teatas RB Rail AS.
Viimase 30 aasta jooksul on öine rongiteenus Euroopas vähenenud, kuid viimastel aastatel on nõudlus selle teenuse järele kasvanud. Rail Balticu projekti elluviijad tutvustasid oma nägemust regulaarsete öiste liinide kohta Tallinnast ja Vilniusest Varssavi ning Berliini suunas, mis sõidaksid kiirusel 200 kilomeetrit tunnis.
Lisaks analüüsitakse Viini, Praha, Budapesti, Bratislava ja Amsterdami potentsiaalsete sihtkohtadena, sealhulgas võimalikke hooajalisi teenuseid populaarsete talviste sihtkohtades osas, nagu Zakopane Poolas, Poprad Slovakkias, Salzburg ja Innsbruck Austrias,
ütles RB Rail AS opereerimise vanemekspert Jean-Marc Galimont.
Koostatud on ligikaudne hinnang öiste rongide sõiduajale, näiteks Varssavist Tallinna jõuaks 8,5 tunniga ning Berliinist 14,5 tunniga. Võttes arvesse konkurentsivõimelisi sõiduaegu ja asjaolu, et ööteenus vastab Balti riikide kodanike harjumustele, võib RB Raili hinnangul eeldada, et öörongiteenused koguvad tulevaste reisijate seas populaarsust. See omakorda aitaks märkimisväärselt vähendada transpordisektori süsinikdioksiidi heitkoguseid Balti riikides.
Öörongide töörühm analüüsib üksikasjalikult öiste rongide kaubanduslikke, töökorralduslikke ja tehnilisi aspekte, mis on Euroopas ja mujal kiirendatud taaselustamisfaasis – seda nii keskkonnapoliitika, eelkõige Euroopa Liidu rohelise kokkuleppe, kui ka olulisuse tõttu Rail Balticu projekti jaoks.
Rahvusvaheline Raudteeliit (UIC) on rahvusvaheline raudteetransporditööstus, kuhu kuulub 194 liiget raudteeorganisatsioonist viiel kontinendil.