05.07.2011 Teisipäev

Seth Godin: paljud firmad püüavad nende inimeste tähelepanu, kes nendest midagi teada ei taha

 

Otto Frederick Rohwedder oli omal ajal tõeliselt innovaatiline - ta leiutas veidi vähem kui 100 aastat tagasi viilutatud leiva. Häda oli vaid selles, et ta ei müünud 17 aastat mitte midagi. Viilutatud leib jõudis massidesse alles, siis kui teised ettevõtjad selle uudsel moel pakendasid ja turundasid.

Godin usub, et Rohwedderi peamine probleem oli, et ta unustas endalt küsida kellele tema toode korda läheb, kes ärkab öösel üles ja mõtleb tema tootest?

Ajaloolise tõe huvides olgu mainitud, et Rohwedder, hakkas müüma leiva viilutamise masinaid ja oli selles väga edukas.

"Edu ja ebaedu erinevus on väike - edukad on ideed, mida osatakse levitada," resümeerib Seth. Äri kasvatamise võtmeküsimus ongi seega imelihtne - kuidas oma ideid levitada?

On tõsi, et ideed pole kunagi ajaloos levinud kiiremini kui täna, aga see teeb olukorra raskemaks, mitte kergemaks. Veel mõni aeg tagasi kehtis ahel: tee teles reklaami, leia rohkem edasimüüjaid, müü rohkem ja teeni kasumit ning osta veel rohkem reklaami. Täna see aga enam ei kehti. Miljonid veebilehed ja suurel hulgal telekanaleid ei köida inimeste tähelepanu ning enamusi seal levitatavaid ideid ei märgata. Reaalsus on seega lihtne - Sind lihtsalt ei märgata, sest Sa püüad muutunud meediaga maailmas ikka massi tähelepanu. Teisisõnu - püüad nende inimeste tähelepanu, kellel pole Sinu olemasolust aimu ning kes ei tahagi Sinust midagi teada või kes ei usu, et Sina nende probleemi lahendada suudad. Kui tahad, et Su äri kasvaks, siis pead otsustama kellele ja kuidas tahad ja suudad oma ideed levitada.

www.juhtimine.ee

 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255