"Nagu oleme avalikkuses selgitanud, siis meil ei ole Venemaal pärast sõja algust ühtegi klienti. Meil on vaid üks klient, Eesti tuntumaid ja tublimaid tööstusettevõtteid AS Metaprint, kelle jaoks oleme teostanud muu hulgas ka Venemaa vedusid. Oleme seda teinud ettevõtja palvel, kelle sooviks on lõpetada oma sealne äri viisil, et saaksid täidetud kõik varem sõlmitud kliendilepingud. Kliendi taotlusi on kinnitanud tegelik statistika - sõja algusest on veod vähenenud 70 protsenti. Lootsime koos kliendiga, et tal õnnestub oma äri Venemaal sel viisil lõpetada lähikuudel ning sellega ka meie viimased 30 protsenti vedude mahust vene suunal," ütles Stark Logistics tegevjuht Kristjan Kraag.
Tema sõnul on Starkil kliente kokku üle 2000. "Nagu oleme oma aruannetes läbipaistvalt teada andnud, siis 40 protsenti meie käibest on olnud seotud ettevõtjatega nagu Metaprint. Enamus meie ärist ja tulust ei ole seotud Metaprindiga. Sealjuures, Venemaa veod moodustasid 2022. aastal aga vaid umbes 10 protsenti meie käibest (mitte tulust) ning sellel aastal on moodunustanud veel vähem, umbes 5,5 protsenti, ülejäänud Starki äritegevus on seotud Eesti-sisese, Baltikumi, Skandinaavia ja Lääne Euroopa klientide logistika ja tarnetega," kinnitas ta.
"Eesti riik on väljastanud sel aastal veolube Venemaa suunal 309 ettevõttele, kes seaduslikult vedusid ning veetavaid kaupe ning vastaspooli deklareerides seda tööd on teinud. Mittesanktsioneeritud kaupade vedu sellisel viisil on seaduspärane - sealjuures võib arvata, et nii aidatakse ka paljusid neid Eesti ettevõtteid, kes pole siiani saanud Venemaalt lahkuda - sest ei lasta, varade müügiks ei anta lube või takistatakse lahkumist muude administratiivmeetmetega, represseeritakse töötajaid või ohustatakse lausa ettevõtjaid ja nende peresid," ütles Kraag.
Tema sõnul on seda kinnitanud tänaseks kõik pädevad asutused, et Stark Logistics AS ei ole vedanud sanktsioneeritud kaupu või rikkunud sellega seoses mingeid seadusi.
Meie oleme uskunud need 16 kuud, et aidates Eesti ettevõtjat ajame õiget asja. Me ei osanud hinnata, et paljudele Eestimaalastele paistab see teisiti meie endise kolleegi Arvo Halliku peresuhete tõttu. Täna me mõistame seda ja tegutseme selles suunas, et need veod oma autodega lõpetada. Vabandame omalt poolt, et oleme põhjustanud sellise segaduse. Meie äri nagu logistika- ja transpordiäri ikka, on väga selge, lihtne, läbipaistev ja sirgjooneline,
selgitas Kraag.
"Uskusime, et lisaks seaduslikkusele ajame õiget asja, aitame äripartneril ära tuua oma raha ja toome Eestile kasu. Me oleme kõik ära rääkinud, mis meile teada on ning meie roll selle teema avalikus keskustelus on ammendunud. Valeväiteid kummutame selleks Eestis ettenähtud õiguskaitse vahenditega," märkis ta.