Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 7%, teatas Statistikaamet. Alates tänavu märtsist on jaemüügi kasv püsinud 6–9% piires.
2012. aasta septembris ulatus jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 364,9 miljoni euroni. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta septembriga võrreldes 12%.
Müük suurenes Statistikaameti andmetel kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes (kasv 23%), ent peamiselt eelmise aasta väga madala võrdlustaseme tõttu. Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest tegevusala osatähtsus on väga väike — tänavu septembris 1%.
Keskmisest enam suurenes septembris jaemüük posti või interneti teel (kasv 17%), jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 16%) ning jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega. Samuti suurenes fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jaemüük (kasv 15%). Eelmiste kuudega võrreldes pöördus langusest tõusule ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kaupluste jaemüük, näidates eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%-list kasvu.
Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta septembriga võrreldes 4%, kuid eelnevate kuudega võrreldes jaemüügi kasv veidi aeglustus, seda peamiselt eelmise aasta septembri kõrge võrdlusbaasi tõttu.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük eelmise kuuga võrreldes protsendi võrra. 2012. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 461,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 80%. 2011. aasta septembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 13%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 5%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2002 – september 2012