16.02.2012 Neljapäev

Surve pikemale maksetähtajale on suurenenud

Seega on pikenenud ka Eesti keskmine maksetähtaeg, mis on 14,2 päeva. Maksetähtaja möödumisest teavitatakse kliente peamiselt e-maili (81,1%) ning helistamise teel (76,3%). Rekordiliselt suur osa ettevõtetest (89%) on üldiselt rahul oma klientide maksekäitumisega. Tähtaegselt tasub arveid 61% ettevõtetest ja 33% ettevõtetest tasub arved kuni 30-päevase hilinemisega ning 6% ettevõtetest hilineb üle 30 päeva. Eesti keskmine maksehilinemine on 10,1 päeva.

Uuringust selgub, et 70% ettevõtetest hindavad klientide krediidisobivust.

Mida vähem on ettevõttel kliente, seda tsentraliseeritum on otsustamine - krediite puudutavate küsimustega tegeleb peamiselt juht (74,3%). Mida rohkem kliente, seda enam rakendab ettevõtte kirjalikke krediidieeskirju (16%). Aastaga on esimene näitaja suurenenud ja teine vähenenud pea kolme protsendipunkti võrra.

Oluliseks krediidiotsust mõjutavaks finantsnäitajaks peetakse võlgu tarnijatele (94%), ostjatelt laekumata arveid (73%) ning lühi- ja pikaajalisi kohustusi (72%). Vähem mõju avaldavad krediidiotsusele käibe, kasumi ning omakapitali näitajad. Uue kliendi krediteerimisel kontrollib ligi 73% ettevõtetest alati maksuvõlgnevusi Maksu- ja Tolliametile ning 64% allkirjaõigust. Ettevõtte omanikke ja juhatuse tausta uurib alati 62% ja võlgnevusi teistele ettevõtetele (Maksehäireregistrist) 50% vastanutest. Olemasolevate klientide tausta kontrollimist teostatakse kaks korda harvemini kui uue kliendi puhul, kuigi on teada, et lõviosa krediidikaotustest põhjustavad just pikaajalised partnerid. Enne krediidiotsuse langetamist kontrollib püsiklientide maksuvõlgasid alati 31% (2011. aastal 30%) ja maksehäireid alati 27% vastajatest (2011. aastal 24%).

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255