Viimastega seonduvalt esitati 268 kaebust, mis enamasti seotud Estour OÜ tegevuse lõpetamisega. Kuna nimetatud ettevõtte vastu saab nõudeid esitada ka juulikuus, mõjutab see kindlasti ka käesoleva kuu statistikat.
Kokku esitati juunis kaebuseid 356 (neist 268 juba ülalmainitud
turismiteenusega seoses), millest tööstuskaupasid puudutas 66 ja
teenuseid 309 pöördumist. Maikuus laekus ametile 117 kaebust.
Kirjalikke järelepäringuid esitati juunis 369 (mais 430).
Jättes kõrvale turismiteenused, domineerisid peamiste pöördumiste
põhjustena jalatsid ja rõivad, tehnikatooted, internetikaubandus ning
meelelahutusteenused.
Tarbijakaitseamet koostas juunis kaubandus- ja teenindusettevõtetele 328 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 48 väärteootsust, millega määrati trahve kogusummas 1425,23 eurot.
Tarbijakaebuste komisjonis toimus juunis 32 istungit, tarbija kasuks
langetati 9 otsust, 12-l juhul saavutati kokkulepe, 5-l juhul jäeti
kaebus rahuldamata ning jätkuistungite toimumise üle otsustati 3-l
juhul.
Juunikuus toimusid istungid järgmistel teemadel: turismiteenused 5
korral, mööblikaebused 5 korral, jalatsid 4, rõivad 3,
mobiilsideteenus 3 ja mobiiltelefonid 3 korral. Keemiline puhastus ja
modemid olid arutlusel kumbki 2-l istungil. Komisjoni pädevusest väljus
4 teemat.
Tarbijakaitseamet tuletab reisiettevõtjatele meelde, et 20. juuli on viimane päev esitamaks Tarbijakaitseametile pakettreiside kogumüügi aruannet II kvartali müügitulemuste ning III kvartali prognooside kohta. Pakettreiside kogumüügiaruande esitamise kohustus ning tähtpäevaline piirang tuleneb turismiseadusest ning nimetatud aruanne võimaldab Tarbijakaitseametil hinnata, kas reisiettevõtja tagatis vastab turismiseaduses sätestatud nõuetele.
Tähtajaks aruande esitamata jätnud reisiettevõtjate nimed avaldatakse
Tarbijakaitseameti kodulehel tarbijatele vajaliku informatsioonina.
Aruande esitamata jätvate reisiettevõtjate puhul jääb tagatise vastavuse
ja rahaliste vahendite piisavuse hindamiseks Tarbijakaitseametil
informatsioon puudulikuks.