Swedbank Eesti kasum kasvas esimeses kvartalis 47 miljoni euroni
"Näeme jätkuvalt kõrget majandusaktiivsust – ettevõtete laenuhuvi ei ole raugenud ja ka eraisikute kindlustunne püsib endiselt tugev. Seda näitab meie aastaga 7 protsenti ja viimase kvartaliga 1,4 protsenti kasvanud laenuportfell," ütles Swedbanki juht Eestis Robert Kitt panga teates.
"Samuti näeme klientide kasvavat huvi mobiilipanganduse ja uute turvaliste autentimisvahendite suhtes: Swedbanki mobiiliäpil on aktiivseid kasutajaid enam kui 260 000 ja Smart-ID-d kasutab ligi 140 000 meie klienti. Mõlemad numbrid kasvavad hoogsalt," märkis Kitt.
"Panganduse tempokast digitaliseerumisest tõukub paljuski ka meie aina laiemaks muutuv koostöö Eesti ülikoolidega. Tegeleme nimelt aktiivselt sellega, et töötada koos ülikoolidega välja aineid, õppekavasid ja praktikaprogramme, mis aitaksid kaasa tulevaste pangatöötajate harimisele. Koostöö Tartu Ülikooliga on aidanud meil ka Tartus oluliselt laieneda. Oleme endale seadnud eesmärgiks värvata rohkem inimesi väljaspool Tallinna ja Tartust on tänaseks saanud meie suuruselt teine üksus, kus töötab kokku 192 inimest," rääkis Kitt.
Swedbank Eesti laenumaht kasvas esimeses kvartalis aastaga 7 protsenti 7,37 miljardi euroni nii eraisikute kui ka ettevõtete laenude kasvu toel. Hoiuste maht kasvas 4 protsendi võrra 7,77 miljardi euroni. Eraisikute hoiused kasvasid, samas kui ettevõtete hoiused kahanesid.
Panga laenukahjumite reserv vähenes 1,2 miljonit eurot, 2017. aasta esimeses kvartalis vähenes see 1 miljonit eurot.
Swedbank Eesti puhas intressitulu suurenes aastaga 5,4 protsenti 50,7 miljoni euroni. Kasvu peamiseks põhjuseks oli suurem laenuportfell. Puhas teenustasutulu kasvas 4,9 protsenti 19,4 miljoni euroni, kuna tulud maksete töötlemiselt, väärtpaberite haldamiselt ja kaardimaksetelt kasvasid.
Panga Eesti üksuse kogukulud langesid 2,6 protsenti 24,7 miljonile eurole peamiselt madalamate haldus- ja turunduskulude tõttu.
2018. aasta 1. kvartali jooksul on Swedbank jätkanud kliendikogemuse parandamist digikanalite abil. Swedbanki era- ja äriklientide mobiilirakenduse uue versiooni ning mobiilse viipemakse ehk mobiilse rahakoti arendamine käib ja on avatud klientide tagasisidele.
Et toetada üleminekut paroolikaardilt teistele autentimisvahenditele, pakub ettevõte ühe võimalusena Smart-ID väljastamist ka pangaesindustest. Smart-ID tuli turule eelmise aasta alguses ja seda kasutatakse isiku tuvastamiseks, lepingute allkirjastamiseks ja maksete kinnitamiseks mobiiltelefoni abil. Praeguseks on Smart-ID võtnud kasutusele üle 500 000 kasutaja Baltikumis ja 140 000 kasutajat Eestis.