"Vastusena praegusele enneolematule olukorrale hakkasid paljud inimesed säästmist tõsisemalt võtma ning paljud suurendasid oma finantsvastupidavuse tugevdamiseks kiiresti makseid kogumishoiustele," nentis Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets pressiteates.
Rahakoguja põhifunktsiooni aktiveerimiseks tuleb Swedbanki kliendil logida sisse internetipanka või äppi, valida raha kogumise eesmärk ning konto, kust Rahakogujasse makseid tegema hakatakse.
Kui funktsioon on aktiveeritud, kantakse iga kaardimakse puhul ostusumma ja järgmise euroni ümardatud summa vahe Rahakoguja kontole. Lisaks on klientidel võimalik sõlmida püsikorraldus, et oma kogumise eesmärk kiiremini täita; samuti saavad nad igal ajal ise Rahakogujasse raha juurde kanda.
"Meie tehingutega seotud andmetest nähtub, et üks klient maksab kuus kaardiga keskmiselt 30 korda ning see arv on tõusuteel. Rahakoguja kasutusele võtmisel koguneb sellise kliendi Rahakoguja kontole igas kuus ligikaudu 15 eurot," märkis Raagmets.
Swedbanki andmetel puuduvad 75 protsendil Eesti leibkondadest säästud, millega saaks sissetuleku kadumisel hakkama vähemalt kolm kuud. Samas on panga teatel regulaarset säästmist alustanud klientide arv aasta algusest kasvanud 28 000 võrra.