Enim müüakse oma kaubamärgi alt piimatooteid, kõige väiksem on see osakaal liha- ja pagaritoodetes.
Eesti kaubanduskettides müüakse umbes üheksa protsenti kaubast nii-öelda private labeli ehk oma kaubamärgi alt. Kuigi Euroopas on omatoodete osakaal suurem, võiks see Potisepa hinnagul Eestis veelgi väiksem olla.
Potisepp ei näe omatoodete suures osakaalus pikaajalist kasu sortimendile. "Muidu liigume seda rada, nagu on Taanis, kus mõnes kaubandusketis on näiteks helesinine ja roosa jogurt - üks on põldmarja, teine vaarika maitsega."
Viimaste uuringute järgi hindavad eestlased laia valikut, Potisepa sõnul tähendab see omakorda, et toiduained on Eestis mõnevõrra kallimad.
Potisepp selgitas, et tootja teeb enne uue toote väljatoomist sageli mitu aastat arendustööd. "Siis kuulutab jaekaubandusettevõtte välja hanke, et soovitakse täpselt samasugust toodet, aga poole väiksema hinnaga," rääkis ta.
Prisma Peremarketi kaubandusdirekori Jorma Rautaneni sõnul on Prismades müügil umbes 800 toodet Rainbow kaubamärgi all, millega soovitakse valikuid lainedada. Omatoodete osakaal moodustab 4-5 protsenti kogukäibest.
Selveri sortimendis on omatooteid alla ühe protsendi, millest enim ostetakse piima ja piimatooteid, mune, võid, mahla ja teisi jooke, ütles Selveri avalike suhete juht Annika Vilu lehele.