Olukorra parimaks näiteks on Laidvee selgitusel Muugal tühjalt seisev söeterminal, mille taga on Kuzbasrazresugoli kaevandus ja üks suurimaid Venemaa treidereid, kes ei suuda saada Eesti suunal Vene raudteelt veoplaane.
"Rail Garant pole kindlasti suuteline neid otsuseid muutma, tegemist on mõned aastad tagasi asutatud raudteetranspordifirmaga, kel puuduvad võimalused kaupade veo suunamiseks läbi Eesti. Seega on Tallinna Sadama nõukogu väide vale ning tegelikkuses pole Rail Garandil mingit uudset äriplaani," sõnas Laidvee.
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas Rail Garandi uue terminali operaatoriks teisipäeval, mispeale teatas Transiidikeskus, et otsus on kuritahtlik ja kahjustab Eesti riigi majandushuve. Transiidikeskus lubas enda õiguste kaitseks kohtusse pöörduda.
Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul kujunes otsuse langetamisel määravaks Rail Garanti uudne äriplaan kasutada terminali ennekõike just Venemaa ekspordi tarbeks, mis omakorda tähendab uusi avanevaid võimalusi ka Venemaale importijatele, kuna nii on laevaliinidel võimalus vedada täis konteinereid mõlemas suunas.
Rail Garant andis garantii, et täisvõimsusel töötades läbib uut terminali vähemalt 270.000 konteinerit aastas. Kui tegelik vedu jääb väiksemaks, peab operaator Tallinna Sadamale kaubatasu maksma ikkagi selle arvu konteinerite järgi. Rail Garanti juht nimetas uue terminali projektvõimsuseks 360.000 konteinerit aastas.
Tallinna Sadam teatas Transiidikeskuse kriitikale reageerides, et on ettevõttele kuuluvale Muuga CT konteinerterminalile juba loonud igakülgsed võimalused mahtude kasvatamiseks. "Nende valduses oleva terminali võimsus ulatub nende enda kodulehe andmetel 450 tuhande TEU-ni, kuid eelmise aasta andmetel suutis operaator sellest kasutada vaid vaevalt kolmandiku, see on ca 150 tuhat TEU-d. Kuna nende pakkumises ühtegi koostööpartneri nime nimetatud polnud, siis jääb arusaamatuks, kuidas Muuga CT suudab oma olemasolevaid mahte äkki pea neljakordistada."