Tallinnas Kalamajas asuva Pagarikojad OÜ juhatuse liige Karle Rahu ütles Äripäevale, et suurtootjate vahel jääb alati ruumi väiksematele, eriti kui kauba poolest kuidagi eristuda.
Muhu Pagarite juhatuse liige Martin Sepping ütles, et nii nagu on tooteid igale maitsele, on ka tarbijaid igale tootele. Seppingu Muhu leiva küpsetamise äri sai alguse möödunud aasta jaanuaris. "Võin julgelt väita, et olukord on ootuspäraselt hea," hindas ta hetkeseisu.
Kääritatud juuretisega ökoleiba tootva pagarikoja Pagar Võtaks! juhataja Reet Rumi sõnul on müük viimastel kuudel kindlalt kasvanud. "Iga päev tuleb juurde püsikliente, kes eelistavad ökoloogiliselt puhtast toorainest valmistatud tooteid," täheldas 14. veebruaril pagarikoja poe üheaastast sünnipäeva pidanud Rum. Võrreldes möödunud aasta sügiskuudega on tänavused müüginumbrid tema sõnul umbes 20% paremad.
Seppingu sõnul on konkurents väiketootjate vahel kasvamas ja enam pole nii lihtne luua toodet, mis tarbijat huvitaks. Kui toode on välja mõeldud, on sama suur väljakutse leida viis, kuidas seda efektiivselt valmistada ja levitada. Tehniliste võimaluste leidmine pole tema sõnul kerge.
"Pagaritoodete turul tervikuna on konkurents suurenemas. Leivamüüjad ja -tootjad on muutmas tordimüüjateks ning -tootjateks. Torditootjad on proovinud kätt leivatootmises," ütles Leiburi juhatuse esimees Asso Lankots.