30.03.2011 Kolmapäev

Veebruaris oli jaemüügis väike kasv

Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük kasvama 2010. aasta septembris, kasv jätkus oktoobris, novembris ja detsembris. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris pöördus taas tõusule.

Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 260 miljonit eurot (4,1 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta veebruariga võrreldes 10%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustes ning apteekides ja kosmeetikakauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta veebruaris. Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes ning spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustes. Neis kauplustes suurenes jaemüük vastavalt 26% ja 24%.

Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 3%, peamiselt mõjutas seda veebruaris veelgi kiirenenud toidukaupade hinnatõus.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 2011. aasta veebruaris 317 miljonit eurot (ligi 5 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 82%. 2010. aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 8%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 1%.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – veebruar 2011 (2005 = 100)

 

Statistikaamet

 

 

 

 

 

 

 

a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255