Eelmise aasta sama kuuga võrreldes hakkas jaekaubandusettevõtete jaemüük
kasvama 2010. aasta septembris, kasv jätkus oktoobris, novembris ja
detsembris. Tänavu jaanuaris jaemüük langes veidi, kuid veebruaris
pöördus taas tõusule.
Veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 260 miljonit eurot
(4,1 miljardit krooni). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade
kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta veebruariga võrreldes 10%.
Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste,
jalatsite ja nahktoodete kauplustes ning apteekides ja
kosmeetikakauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta veebruaris.
Käibe kasv oli suurim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja
ehitusmaterjali kauplustes ning spetsialiseerimata tööstuskaupade
kauplustes. Neis kauplustes suurenes jaemüük vastavalt 26% ja 24%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes vähenes eelmise aasta veebruariga
võrreldes 3%, peamiselt mõjutas seda veebruaris veelgi kiirenenud
toidukaupade hinnatõus.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük
püsivhindades 2%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete
põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 2011. aasta veebruaris 317 miljonit
eurot (ligi 5 miljardit krooni), millest kaupade jaemüük andis 82%.
2010. aasta veebruariga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 8%,
eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 1%.
Jaekaubandusettevõtete jaemüügi mahuindeks ja selle trenda, jaanuar 2002 – veebruar 2011 (2005 = 100)
a Trend on sesoonsusest ja juhuslikest häiritustest puhastatud aegrida, mis näitab aegrea arengusuunda ja -kiirust.