Riik on eelarvet tutvustavates materjalides avalikult tunnistanud, et kogu käibemaksupettuste maht eri valdkondades on vähemalt 200 miljonit eurot, kuid kätte loodetakse sellest saada vaid väike osa, märkis AMTEL pressiteates. See näitab liidu hinnangul skeemitamise laiaulatuslikkust ja liit on seisukohal, et enne, kui ei ole tagatud maksude laekumine, ei ole eetiline maksustada täiendavalt ettevõtteid, keda riik ei suuda kaitsta kõlvatu konkurentsi ja pettuste eest.
Tõenäoliselt suureneb liidu hinnangul seadusemuudatusega ettevõtete hulk, kes hakkavad otsima alternatiivseid lahendusi ja kasvab oluliselt teistest Euroopa Liidu riikidest kasutatud autode sissevedu, sest lõpptarbijast ettevõte saab edaspidigi arveldada auto ostul käibemaksuvabalt.
AMTEL-i hinnangul vähendab planeeritav käibemaksuseaduse muudatus uute sõiduautode müüki 10-15 protsenti ja kasvatab kasutatud autode müüki neljandiku võrra. Lisaks näeb liit negatiivsena olukorda, kus tööandjad piiraksid töötajate autode kasutamist, nii et ühe auto asemel tulevad kasutusse kaks, millest üks kogu aeg seisab.
Lisaks näeb liit probleemi ettevõtetes alternatiivkütuseid tarvitavate sõidukite kasutusele võtmisel, kuivõrd hinnasurve autoparkide uuendamisel ei võimalda uusi autosid soetada.
Maksumuudatuse asemel oleks AMTEL-i hinnangul mõistlikum makse efektiivsemalt koguda ja tulevikus Eestis rakendada CO2-põhist maksustamist, mis stimuleerib ostma väiksemaid ja vähemsaastavaid autosid. Sellisest maksustamisest kõrvalehiilimine ei ole praktiliselt võimalik ega tasuv, sest üldisel maksmisel on igaühe osa suhteliselt väike.