Saue linn läks tänavu üle arvete elektroonsele haldussüsteemile ja arvete digitaliseerimisele ehk e-arveldustele. Sellele eelnes väga põhjalik tegevuste inventuur. Tõdesime, et saame rakendada uusi IT-võimalusi. Inventuurist selgus, et andmete sisestamisel kasutatakse palju käsitsi tööd ja kuigi dokumendid on hästi arhiveeritud, siis vajalike algdokumentide hilisem otsimine tekitas täiendavat ajakulu.
Lisaks arvete elektroonsele haldamisele liiguvad Saue linnas ka muud algdokumendid digiallkirjastatult elektroonsetes kanalites (palgaarvestuse algdokumendid, omatulude arvestamise algdokumendid jne). Kui varem koostati dokument arvutis, trükiti välja, allkirjastati, toodi käsipostiga raamatupidamisse, kus see käsitsi finantstarkvarasse sisestati, siis nüüd kord juba arvutis loodud dokumenti teise arvutisse sisestamiseks enam välja ei trükita. Elektroonse kanali kaudu on dokument raamatupidamises kohal enne, kui piltlikult öeldes käsiposti puhul kulunuks hallatava asutuse juhil või sekretäril aega mantli selga panemiseks.
Ingrid Niid,
Saue linnavalitsuse pearaamatupidaja
Eesti Raamatupidajate Kogu juhatuse liige
Täpsemalt: Raamatupidamisuudised N7 (126) 2010 (Osta) (Telli)