Ollakse vastu uute maksude kehtestamisele või olemasolevate maksude tõstmisele, mida ei ole õigusaktidesse veel sisse kirjutatud.
Ettevõtlusorganisatsioonidele valmistab tõsist muret viimasel paaril aastal märkimisväärselt halvenenud Eesti ettevõtete konkurentsivõime rahvusvahelistel turgudel. Osaliselt tuleneb see globaalsest nõudluse vähenemisest, kuid osaliselt ka valitsuse otsustest. Samal ajal ei nähta valitsuselt samme konkurentsivõime parandamiseks.
Eesti tööstusettevõtted tootsid augustis 12% vähem toodangut kui aasta tagasi ning töötuse määr on tõusnud selle aasta esimesest kvartalist.
Eksport ehk siinsete ettevõtete rahvusvaheline konkurentsivõime on aga ainus, mis toob riiki raha sisse. See võimaldab luua töökohti, maksta palku ja makse. Seetõttu tuleks praegu vältida ettevõtete konkurentsivõimet halvendavaid otsuseid ja loobuda uute maksude kehtestamisest ning olemasolevate maksude tõstmisest.
„Kindlasti tuleb säilitada tänane ettevõtete tulumaksusüsteem, kus tulumaksu tuleb tasuda dividendide maksmisel, mitte kasumi tekkimisel. See süsteem on Eesti ettevõtluskeskkonna üks väheseid allesjäänud konkurentsieeliseid ja selle muutmine või kaotamine vähendaks huvi siia investeerida ning töökohti luua,“ toob välja Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts, ning sõnab, et Eestis konkurentsivõime tõstmiseks peab tegelema majanduse avatuse, innovatsioonivõimekuse, tööjõu ning kvalifikatsioonide jm ressursside kättesaadavusega. Eesti ettevõtluskeskkond, eriti maksukeskkond, on siiani olnud maailma parimate hulgas.
“Eesti iseseisva kaitsevõime hoidmise kõrval peab riigi prioriteet olema ettevõtluskeskkonna konkurentsivõime parandamine või vähemalt selle säilitamine,” rõhutab Eesti Tööandjate Keskliidu tegevjuht Arto Aas. Tööandjad mõistavad ja tunnustavad riigi rahanduse korrastamist, kuid see eesmärk ei tohi olla ülimuslik ega tähendada üksnes maksude tõstmist või uute maksude kehtestamist, mille tulemusel liigub jahtunud majandusest veelgi rohkem raha välja.
Eelarvetasakaalu poole võib liikuda ka aeglasemas, ühiskonnale jõukohasemas tempos. Samuti on riigil selle saavutamiseks kasutamata rida muid võimalusi. Selleks tuleb näiteks tagada ettevõtlus- ja maksukeskkonna ettenähtavus, teha investeeringuid taristusse, aidata kaasa teadus- ja arendustegevusele ning innovatsioonile, vähendada bürokraatiat, võtta kiiremini kasutusele Euroopa Liidu toetused, teha konkurentsivõimet suurendavaid maksupoliitilisi otsuseid, viia haridus vastavusse tööturu vajadustega, lihtsustada välistööjõu kaasamist ning pakkuda ettevõtetele suuremat tuge uute turgude leidmisel.
Pöördumisega on liitunud järgmised ettevõtlusorganisatsioonid:
Eesti E-kaubanduse LiitEesti Mäetööstuse Ettevõtete Liit
Eesti Puitmajaliit
Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit
Eesti Masinatööstuse Liit
Eesti Turismi- ja Reisifirmade Liit
Eesti Keemiatööstuse Liit
Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit
Eesti Transpordikütuste Ühing
Eesti Hotellide ja Restoranide Liit
Eesti Toiduainetööstuse Liit
Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda
Eesti Ehitusettevõtjate Liit
Eesti Plastitööstuse Liit
Eesti Elektroonikatööstuse Liit
Eesti Rõiva- ja Tekstiililiit
Eesti Trüki- ja Pakenditööstuse Liit
Eesti Turvaettevõtete Liit
Eesti Mööblitootjate Liit
Eesti Erametsaliit
Eestimaa Talupidajate Keskliit
Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liit
Eesti Elektritööde Ettevõtjate Liit
Eesti Kaitse- ja Kosmosetööstuse Liit
Eesti Kaupmeeste Liit
Autoettevõtete Liit
Eesti Vee-ettevõtete Liit
Eesti Taristuehituse Liit
Eesti Ringmajandusettevõtete Liit
Eesti Turbaliit
Eesti Ehituskonsultatsiooniettevõtete Liit