Rahandusministeerium on teinud ettepaneku kaotada töötaja kohustus pidada erasõitude tarbeks sõidupäevikut, kuna ministeeriumi hinnangul on päeviku pidamine nii ettevõtjale ajamahukas kui maksuhaldurile raskesti kontrollitav. EVEA on seisukohal, et võimalus sõidupäevikut pidada peaks ettevõtetele siiski jääma, ütles EVEA president Kersti Kracht BNS-ile. Tema sõnul peaks riik ettevõtjaid rohkem usaldama.
EVEA ei poolda samuti ministeeriumi plaani siduda tööandja auto eratarbeks kasutamisest tulenevad maksud auto võimsusega. Selline süsteem oleks keerukas ning ei aitaks kaasa ka sotsiaalse ebavõrdsuse lahendamisele, sõnas Kracht. EVEA pooldab süsteemi, kus kõikide autode pealt, sõltumata võimsusest, makstaks võrdset maksu.
Rahandusministeeriumi tehtud ettepaneku kohaselt asenduks kehtiv erisoodustuse fikseeritud piirmäär auto võimsusest sõltuva arvestusega ning kilovati hind saaks olema 1,96 eurot. Seega saaks erisoodustuse maksukohustus olema 1,3 eurot ühe kilovati kohta kuus.
Uue süsteemi järgi oleks maksukohustus praeguse erisoodustuse fikseeritud määraga võrreldes madalam keskmise ning väiksema võimsusega autode puhul, mis moodustavad ligikaudu 70 protsenti ettevõtete sõiduautodest. Sõiduautode puhul, mis on vanemad kui viis aastat, rakendataks lisaks kordajat 0,75, et võtta arvesse auto turuhinna langust.