08.04.2014 Teisipäev

Huvigrupid sõdivad uuesti autode käibemaksu eelnõu vastu

Taas valitsusse saadetud autode käibemaksu eelnõu ei rahulda endiselt huvigruppe, sest ministeerium on arvestanud vaid ühe pakutud muudatusega, kuid puudusi on seadusemuudatuses veelgi, kirjutab Äripäev.

Huvigrupid sõdivad uuesti autode käibemaksu eelnõu vastu
Huvigrupid sõdivad uuesti autode käibemaksu eelnõu vastu Foto: PM

"Ma ei taha öelda, et näeme olukorda oluliselt paremini kui Rahandusministeerium, küll nad ka näevad, aga neile on ette antud, et 200 miljonit on vaja. Üritame näidata, et siit tegelikult lihtsalt ei saa," ütles Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.

Mullu võeti käibemaksu seaduse muutmise eelnõu menetlusest, sest see tekitas huvigruppides meelepaha, kuid nüüd on see oluliselt muutmata taas päevakavas. Endiselt on plaanis arvestada käibemaksutagastusest maha 50 protsenti sisendkäibemaksust, kuid enam ei kehti 2000-eurone piirmäär.

Illat tõdes, et eelnõus on suurim muutus 2000 euro piiri kaotamine ja sellega on rahaliselt läinud küll natuke leebemaks, aga maksustamise iseloom on endiselt juures. “Kuigi seda ei nimetata automaksuks, siis ma küsiks ettevõtjana, et mis asi see siis on,” ütles ta.

Ka Maksumaksjate Liidu juhatuse liige Lasse Lehis leidis, et üks muudatus eelnõus ei ole piisav, et ettevõtjad seda aktsepteeriks. "Justkui nagu midagi on tehtud, aga need on selle suure muudatuse kõrval niivõrd ebaolulised, et väga mingisugust rõõmsat kiljumist nende peale ei ole."

Tema sõnul on suurim probleem see, et ei osata ette näha, kuidas võib ettevõtja seadusemuudatusele reageerida. "Kas ta lepib sellega ja hakkab 50 protsenti maha arvama ja võtab selle lisakulu kas töötajatelt või keerab tarbija kraesse. Või võtab midagi ette, et arvata kogu see 100 protsenti maha, kasutab autot eranditult ettevõtluseks ja loodab, et suudab selle ära tõendada. Me ei oska keegi seda arvata," rääkis Lehis.

Nii Lehis kui ka Sillat ütlesid, et oluline on teemast rääkida ja näidata Riigikogule, mida muudatus võib pikas perspektiivis kaasa tuua. "Eks Riigikogus läheb kõvaks andmiseks," leidis Lehis. Maksumaksjate Liit, EVEA, Turvaettevõtete Liit, AMTEL ja Raamatupidajate Kogu on selleks nädalaks juba kokku leppinud kohtumise, kus arutavad, mida edasi teha, et seaduseelnõu sellisel kujul ei jõustuks. "Ilmselt peame arvestama variandiga, et see võetakse vastu ning jõustub 1. juulist, ja hakkama oma liikmeid ette valmistama ja nõustama," ütles Lehis.

AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat märkis, et enne seadusemuudatuse jõustumist legaalne turg mõnevõrra elavneb. Küll aga ei lange automüük tema sõnul drastiliselt, kuid ka 10 protsenti on juba oluline langus. Tema hinnangul tekib turul kiirelt nõudlus soodsalt saadavate autode järele, mis tähendab, et rohkem hakatakse sõidukeid sisse tooma välisriikidest.

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255