Klubi saatis rahandusministeeriumile märgukirja, milles tegi ettepaneku vabastada mootorsõidukimaksust võistlusautod, vanasõidukid ning 100 või rohkem aastat tagasi toodetud sõidukid, nende juriidilisest staatusest sõltumata. Samas soovitatakse üleüldse maksust loobuda.
Land Roveri klubi hinnangul tohiks mootorsõidukimaksu kehtestamise korral seda võtta vaid teeliikluses osalevatelt ehk liikluskindlustatud sõidukitelt. Ühltasi peaks maksu saama klubi arvates tasuda sarnaselt kindlustusmaksele ehk selle perioodi eest, mil sõidukit kasutatakse.
Klubi arvates ei tohiks maksu sihitus olla vallasasja või eseme passiivse omamise, vaid selle kasutamise ja/või kasutusotstarbe maksustamine.
Vastasel juhul ei täida maks mitte mingil viisil sätestatud kliimaeesmärke. Vanasõidukid ei ole seistes keskkonnaohtlikud, kuna neid hoiustatakse reeglina siseruumides,
rõhutas MTÜ juhatuse esimees Kristjan Vaarmann.
Land Roveri klubi leiab ühtlasi, et kalendriaasta sätestamine maksustamisperioodina võib tuua kaasa maksustamisest kõrvalehoidmise, autoomanike ebavõrdse kohtlemise ja seda peaks saama tasuda vajadusel ka 30 päeva kaupa. Seda eriti juhul, kui mõnele kollektsioneeritavale autole kehtestatakse eriti kõrge aastamaks.
MTÜ hinnangul luuakse maksuga ebavõrdsed tingimused vanasõiduki omanikele ja taastajatele. "Eestist soetatud ja siin registreeritud sõidukilt tuleb tasuda hoiustamise ja taastamise perioodi eest maksu, samas välismaalt soetatud sõiduki eest seda teha ei tule enne selle Eestis registreerimist. Teatavasti on vanasõiduki taastmine pikk protsess ja võtab aastaid, vahel ka kümneid aastaid aega. Maksustamisega luuakse eeldused vanasõidukite massiliseks Eestist välja registreerimiseks," toonitas Vaarmann.