"Üle idapiiri kolme tollipunkti siseneb Eestisse 1500–1600 sõiduautot ööpäevas. Seega võidakse Eestisse tuua 65 miljonit liitrit kütust aastas," ütles Maalehele MTA Lõuna keskuse tollikorralduse osakonna juhataja Toomas Raat. See ei tähenda tema sõnul seda, et kogu see kogus veetakse sisse edasimüügi eesmärgil.
"Küll on kütuse liikumist pärast piiriületust väga raske jälgida ning järelevalve võimaliku edasise äri üle nõuab maksuhaldurilt suurt ressurssi," ütles Raat. "Aktsiisikauba maksuvaba sissevedu on praeguseks muutunud äriks."
Raadi sõnul on selle ohjeldamise ainus võimalus muuta seadusi. Maksu- ja tolliamet töötab tema sõnul koos rahandusministeeriumiga välja alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisiseaduse uut sõnastust, millega soovitakse täpsustada "ärilise eesmärgi" sisu ja ulatust.
Praegu kaalutakse võimalust lubada maksuvabalt Eestisse kütust sisse tuua kord kalendrinädalas sõiduki kohta, märkis Raat.
Rahandusministeeriumi pressiesindaja Mailin Aasmäe ütles ajalehele, et riigi ülesanne on tagada võrdsed võimalused kõigile kütusemüüjatele. "Rahalisest võidust olulisem on normaalse olukorra taastamine piiril, järjekorra ja piiriületuste arvu vähenemine," ütles Aasmäe.