Võrklaeva sõnul pole võistlussõidukite maksust vabastamiseks kaalukaid argumente. «Võistlussõidukitel on selge keskkonnamõju – kulutavad kütust oluliselt rohkem kui näiteks mõni pensionär maal, kes käib korra nädalas autoga poes,» selgitas ta. «Suurusjärgud ka: pension versus kõik võistlusautoga kaasnevad kulud on väga erinevad. Nii keskkonna kui ka puhtalt õigluse aspektist tundub mulle, et see ei ole põhjendatud.»
Kultuuriministeerium viitas, et võistlussõidukeid ei kasutata aasta läbi, mistõttu ei ole proportsionaalne neile aastamaksu kehtestada. Lisaks võib mootorsõidukimaks sundida kõhnema rahakotiga noorsportlasi alaga tegelemisest loobuma. Seda enam, et konkurentsis püsimiseks ning võistlus- ja ohutusnõuetele vastamiseks on vaja pidevalt uusi sõidukeid.
Kultuuriminister palub maksuvabastust ka ajaloolis-kultuurilise väärtusega vähemalt 35-aastastele vanasõidukitele, millest enamik sõidab vaid mõnel päeval aastas.
Eesti maanteemuuseumis on üheksa vana sõiduautot ja haagissuvila, lõviosa vanasõidukitest on erakogudes. Eesti vanatehnika klubide liit lisas oma pöördumises, et erakollektsioonides on mitukümmend kuni mitusada sõidukit. «Museaalide ning kollektsioneerimisobjektide maksustamine keskkonnamõjust lähtuval põhjendusel ei ole õige,» leidis liit ja tegi ettepaneku vabastada mootorsõidukimaksust tunnustatud üle 35-aastased ja kõik vähemalt 50-aastased sõidukid. Lisaks soovib liit maksu reaalse kasutamisaja järgi ehk päevatasu.
Minu seisukoht erandite osas on, et neid peaks võimalikult vähe olema,
kommenteeris Võrklaev.
Samas väljendas ta vanasõidukite kohta valmisolekut seda arutada.
«Üle 20-aastastel autodel on maks 50 eurot aastas, see on pigem sümboolne tasu, et saaksime romusõidukitest lahti, ja teiseks, igal sõidukil on keskkonnamõju,» põhjendas minister. «Kui me mingist vanusest automaksu ei tee, siis me romuprobleemist lahti ei saa. Need on hästi suur koorem meie keskkonnale.»
Võrklaeva sõnul leidub romusid pea iga kortermaja parklas, samuti talude hoovidel, põllul ja metsa all. Paarikümne aasta jooksul on probleem lahenemise asemel pigem süvenenud.