Erakonna Eestimaa Rohelised kaasjuht Evelyn Sepp rõhutas kirjas rahandusministeeriumile, et maksu kehtestamisel peaks olema neli legitiimset eesmärki ja eeldust. Nendeks on planeerimispõhimõtete muutmine koos eriliigiliste ühistranspordisüsteemide arendamise ja inimeste kasutusharjumuste kujundamisega; jalakäijate, kergliiklusvahendite ning ühistranspordi kasutamise igakülgne prioritiseerimine nii tehniliste kui ka fiskaalsete vahenditega; maanteetranspordi keskkonnakoormuse, nii süsihappegaasi heitme kui ka tee-ehituse surve vähendamine ning, et elektrisõidukite kütuseks saab ainult niinimetatud puhas elekter.
Mootorsõidukite kasutuse potentsiaalne maksustamine peaks olema mõeldud eelnimetatud arengut suunama, mitte valikuvõimaluste puudumisel topeltkaristama,
tõdes Sepp.
Mootorsõidukimaksu debatti pidades tuleks erakonna hinnangul arvestada ka sellega, et maksumudel arvestaks autode tühimassi ja võimsust, sest sel on oluline mõju keskkonnale; soodustaks masinate nii-öelda lõpuni kasutamist; maksu kogumisel tehtaks koostööd liikluskindlustuse süsteemiga, et hoida maksuhaldus läbipaistev ja efektiivne ja maksu mudelites kasutataks tsoneerimist ja/või muid meetmeid, mis pidurdaks survet lähivaldadest autoga linna sõita ja seeläbi taristut koormata.
"Peame oluliseks rõhutada, et mootorsõiduki maks on sisuliselt avaliku ruumi kasutamise tasu, mille eest tuleb kompenseerida tekitatud keskkonnakahju just teiste, säästvate liikumisviiside eelistajatele. Olgu see kuumasaarte, müra, tolmu, õhu, vee- ja muu keskkonnasaaste vähendamisele suunatud tegevused," kirjutas erakonna kaasjuht.
Lisaks tuleks erakonna sõnul rakendada ka senisest loogikast erinevaid "autoostu" toetusskeeme. "Tänased elektriauto ostutoetuse meetmed on suunatud neile, kes ostavad juba niigi ning kellel on selleks materiaalseid vahendid olemas. Kellel aga pole, pole ka tänasest toetusskeemist mingit abi," tõdes Sepp.
"Oluline on silmas pidada suuremat eesmärki, milleks on paremad võimalused, aga võrdsem avaliku ruumi kasutus ja ligipääs ning õiglased erandid juhtumiteks, kus pole võimalik või mõistlik eeldada isikliku sõiduautota liikumist," lisas roheliste kaasjuht.