"Rahandusminister kukkus oma jutupunktide ettevuristamisega läbi," ütles kohtumise kokkuvõtteks Helir-Valdor Seeder. "Erakondadele ja huvigruppidele üritatakse peale suruda valiku tegemist: ministeerium on välja käinud kaks automaksu versiooni ja otsustage nende vahel, kumb teile rohkem meeldib. Tegelikkuses on igasugune automaksu kehtestamine tarbetu ja ebaõiglane."Seeder rõhutas, et oluline on silmas pidada konteksti, milles uut maksu looma hakatakse: keset enneolematut elukalliduse tõusu ja koos ohtrate teiste maksutõusudega.
"Tegu pole riigieelarve täitmise ega kliimaeesmärkide poole pürgimisega, vaid lihtsalt Eesti inimeste maksukoormuse ümber jagamisega. Reformierakond võtab neilt inimestelt, kel pole oma igapäevaelus muud võimalust kui autoga liigelda, raha ära, et kinkida maksusoodustus kõrgemapalgalistele," märkis ta.
Kohtumisel rahandusministriga tekkis mitmel korral arusaam, et Võrklaev ei mõista tegelikult, milleks Eesti inimesed oma isiklikku sõiduvahendit kasutavad.
"Perekonnad peavad viima lapsed trenni ja huviringidesse, maainimesed jõudma tööle või poodi, seda tihti talviti kehvasti hooldatud teedel, mille parendamiseks riik raha eraldada ei kavatse. Minister Võrklaev väitis mitmel korral, et kui inimesel on raha, et autot ülal pidada, siis on tal ka võimekus automaksu maksta. Seda on ministripalgaga hea väita, aga tegelikkuses on paljudel eestimaalastel tõeline mure, kuidas leida lisaks kõigile muudele maksutõusudele aastas veel mitusada eurot auto, esmatarbekauba ülalpidamiseks," ütles Seeder.
Automaks on planeeritud jõustuma 2024. aasta 1. juulist ning kõigepealt tuleb seda tasuda poole aasta eest. Plaani järgi peaks alates 2025. aastast olema arve esitamise kuupäev 15. veebruaril – kuupäev on valitud, et inimesed saaksid selle tasumiseks kasutada tuludeklaratsiooni esitamisel tagasimakstavaid summasid.
"See on järjekordne näide sellest, kuidas Reformierakond ühe käega lubab inimestele rohkem raha kätte jätta, aga tegelikult võetakse seda teisega läbi maksude palju rohkem ära," nentis Seeder.