Transpordisektor: riik on aktsiisitõusude tõttu kaotanud 50 miljonit
Eestis on viimaste aastate vedelkütuse hinnakujunduses olnud toornafta hinnast olulisemal kohal riigimaksud. Nii diislikütuse kui bensiini aktsiisitõusud on tarbijatele kütusehinda tõstnud umbes 10 eurosenti liitri kohta. Statistikaameti andmetel on eelmise aastaga võrreldes mõjutanud tarbijahinnaindeksit enim mootorkütuse hinnatõus, teatas Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon.
"Kuidas tuua tagasi koju naaberriikides kütust tankivad ettevõtted, kuidas mõjutab vedelkütuse hinna tõus tavatarbijat ning kuidas muuta Eesti atraktiivseks ka riiki transiidina läbivatele sõidukitele, need on küsimused millele püüame üheskoos vastuseid leida," ütles assotsiatsiooni juhatuse esimees Lauri Latt.
Lati sõnul on veondussektori konkurentsivõime parandamisel ja tarbijate heaolu tõstmisel oluliseks sammuks vedelkütuse aktsiisi määra langetamine. Veondusettevõtetele on alternatiiviks maksuerisuse või –tagastuse kehtestamine.
Seetõttu kutsuvad Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon, Autoettevõtete Liit ja Eesti Õliühing 6. veebruaril toimuvale ümarlauale riigikogu rahandus- ja majanduskomisjonid, rahandus- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajad, et üheskoos arutada vedelkütuse aktsiisi tõusust tingitud mõju kütuse hinnatõusule ning teha prognoosid järgnevateks aastateks.