Maksu- ja Tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe: “ MTA
julgustab inimesi kontrollima, kas tööandja on korrektselt palga
deklareerinud, maksud õigesti arvestanud ja ega ei ole üleval
maksuvõlga. Need võimalused olid ka varem olemas e-maksuametis/e-tollis,
kuid uus teenus on täiustatud”.
Esiteks ei pea sisenema e-maksuametisse/e-tolli, vaid autentimine toimub
riigiportaalis www.eesti.ee . Teiseks saab inimene salvestada päringu
tulemuse PDF formaati, võtta dokumendile digitempli ja saata andmed oma
isiklikule e-posti aadressile. Seejärel võib saadud dokumendi edasi
saata, kusjuures dokumendil on olemas digitaalne tempel, mis tõestab
selle õigsust. Nii ei pea kodanik enam pöörduma MTA teeninduskohta ega
paluma näiteks palgatõendit, vaid saab seda ise riigiportaalis teha.
Digitempliga dokument on samaväärne kui MTA teeninduskohast saadud
ametniku allkirjaga tõend paberkandjal. Digitaalset templit saavad
kasutada ettevõtted, riigi- või kohaliku omavalitsuse asutused,
füüsilisest isikust ettevõtjad ja avalik-õigusliku ameti kandjad.
Juriidilise isiku esindusõiguslik isik, kes iga päev
e-maksuametis/e-tollis oma ettevõtte deklaratsioone ei esita, saab teha
päringuid veendumaks, kas tema ettevõtte eest on deklaratsioonid
esitatud, kontrollida jooksvalt ettemaksu konto seisu ja ülevalolevaid
nõudeid. Lisaks saab esindusõiguslik isik kontrollida, kes on ettevõtte
volitatud esindajad Maksu- ja Tolliametis. Viimane on eriti oluline,
sest on olnud juhtumeid, kui ettevõtte raamatupidaja vahetub, kuid
ettevõtte juht unustab eelmise raamatupidaja volituse MTA-s lõpetada.
Nüüd saab aga ettevõtte esindusõiguslik isik igal hetkel kontrollida,
kas kõik volitatud isikud Maksu- ja Tolliametiga suhtlemiseks on ikka
need, kes peaksid olema.
Lisaks uutele teenustele pakub MTA riigiportaalis jätkuvalt võimalust
vaadata FIE staatust või õnnemängu mängimise piirangu registreerimist.
Klientidele, kes mingil põhjusel elektroonilisi kanaleid kasutada ei saa
või eelistavad suhtlemist klienditeenindajaga, pakub MTA jätkuvalt head
ja sõbralikku teenindust oma teeninduskohtades.
Maksu- ja Tolliameti üks strateegiline eesmärk on vähendada õiguskuuleka
kliendi halduskoormust teenuste mitmekesistamise ja protsessi
kvaliteedi parandamise kaudu. Maksuhaldur pöörab suurt tähelepanu
klientide mugavusele, suurendades e-teenuste valikut ja parandades
e-kanalite võimalusi.
MTA