Plaani kohaselt oleks lõivu võetud sõidukite esmaregistreerimisel või Eestis juba registreeritud sõiduki esimesel omanikuvahetusel.
Uuemate ehk 2015. aastal või hiljem valmistatud sõiduautode lõivumäär pidi lähtuma CO2-näitajast, vanemate autode, mootorrataste ja mopeedide puhul aga võimsusest kilovattides. Soodusmäärad sooviti kehtestada elektri- ja hübriidautodele, vanemate autode puhul olnuks lõiv madalam, näiteks vanema kui 10-aastase auto puhul olnuks tasu suurus vaid 20 protsenti tavamäärast. Lõivu polnud plaanis nõuda veoautodelt, bussidelt ega traktoritelt.
Rahandusministeeriumi hinnangul oleks automaks järgmisel aastal riigi tulusid suurendanud 20 miljonit eurot.
Algselt soovis valitsus automaksu kehtestada juba eelmise aasta lõpus. Maksustamise üksikasju sooviti siiski täpsemalt kaaluda ja nii võeti kiirustades tehtud ja seetõttu terava kriitika alla sattunud ettepanek riigikogu menetluses olnud maksupaketist välja.