Alates 1.aprillist registreerib kütusekäitlejaid majandustegevuse registrisse Maksu- ja Tolliamet. Samast kuupäevast alates tuleb MTRi registreerimistaotlus esitada Maksu- ja Tolliametile.
Maksu- ja Tolliamet avas oma koduleheküljel www.emta.ee kütuse-teemalise
foorumi, kus saab küsida kütuse käitlemisega seotud teemade kohta.
Täpsemad juhised seaduse muudatustega kaasnevast on avaldatud rubriigis
Kütuse käitlemine.
Lähiajal saadetakse kõigile kütuse müügi registreeringut omavatele
isikutele elektrooniline teavitus seaduse rakendamisega seotud
muudatustest.
Vedelkütuse seaduse muudatustega rakendatavad meetmed peaksid tagama kütuseturu korrastumise. Maksupetturite kütuseturult väljatõrjumine toimub aga vaid juhul, kui kõik kütusesektoris tegutsejad toetavad ausat konkurentsi.
Isikud, kes müüvad kütust, millelt riigimaksud on maksmata, saavad seda
müüa tunduvalt odavamalt kui ausad kütuseturu osalised. Seega peaks
tavapärasest märksa madalam kütuse hind juhtima ostja tähelepanu, et
tegemist võib olla maksud maksmata kütusega.
Tarbimisse lubatud mootorikütuse ostu-müügihinna kujundavad erinevad hinnakomponendid:
kütuse sisseostuhind + veo, hoiustamise jm kulu + hinnalisand + aktsiisimaks + vedelkütuse varumakse määr) x 20% (käibemaks)
Lisatud lingi all http://apps.emta.ee/calcs/ paikneva kütuse müügihinna
arvestamise kalkulaatori abil saab välja arvutada, milline võib olla
tavapärane tarbimisse lubatud kütuse ostuhind.
Soetades kütust tavahinnast madalama hinnaga, on maksuhalduril alust arvata, et tegemist võib olla maksud tasumata kütusega ja taolisel viisil kütuse soetamisega toetatakse maksupettureid.
MTA