Tarbijakaitseamet muutis ettevõtjate survel oma varasemat seisukohta, et paberarved tuleb saata klientidele tasuta.
Ettevõtjad saavutasid ajalehe andmeil kaabelsidefirma Starmani eestvedamisel septembris tarbijakaitse murdumise, kes tunnistas, et Eestis pole ühtegi seadust, mis keelaks kliendilt paberarve esitamise eest lisatasu nõudmise.
"Samas me ei kiida paberarvete tasuliseks muutmist heaks inimestele, kellel pole võimalust e-arvete saamiseks ja otsekorralduslepingute sõlmimiseks," ütles tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik lehele. "Nemad peaksid hea tava kohaselt paberarved tasuta saama."
Leht märgib, et alles mullu augustis väljendas tarbijakaitseamet kindlana tundunud seisukohta, et Eestis kehtivate seaduste mõttes ei tohiks kauba müümise või teenuse osutamise eest paberarvete esitamist tasuliseks muuta. Ameti meelemuutuse ajendasid Turetski-Toomiku sõnul paar kuud kestnud läbirääkimised Starmaniga.
"Paberarve on seotud kuludega ja meie arvates on ebaõiglane lasta maksta enamusel kinni väiksema osa eelistusted saada arve kulukamal ja keskkonda koormaval kujul," kommenteeris Starmani turundusdirektor Indrek Ild. Starmani klientidest eelistab paberarvet veerand, kes maksavad iga arve eest 50 senti, millega kaetakse trükkimise, pakkimise ja postitamise kulu.
Eesti Päevaleht kirjutab, et tarbijakaitseameti tarbijaid soosiv varasem seisukoht oli vastus Eesti Linnade Liidu ja Eesti Maaomavalitsuste Liidu järelepärimisele, kus liidud soovisid arvamust prügiveofirmade tasuliste paberarvete kohta. Turetski-Toomiku sõnul võivad kohalikud omavalitsused oma korraldatavate hangete tingimustesse lisada nõude, et paberarved tuleb saata tasuta, teenuse hinna arvelt.