Euroopa Komisjon tahab menetleda väikese käibe, ent suure potentsiaaliga ettevõtjate koondumisi
Eestis kontrollib koondumisi ning lubab või keelab neid Konkurentsiamet. Teatud juhtudel on aga koondumiseni viiv tehing oluline Euroopa Liidu üleselt ning sellisel juhul kontrollib koondumist Euroopa Komisjon. Siseriiklikku koondumise kontrolli menetlust reguleerib konkurentsiseadus, Euroopa Liidu tasandil aga Nõukogu määrus 139/2004/EÜ.
Euroopa Liidu seisukohalt „olulised“ koondumised on defineeritud määruse 139/2004/EÜ artiklis 1 ning seda koondumise osaliste käivete põhjal. Seejuures võib Euroopa Komisjon teatud juhtudel kõnealuste määrade ületamisel koondumise siiski tagasi liikmesriigile saata.
Vähem tuntud ja potentsiaalselt kasvava tähtsusega on aga määruse 139/2004/EÜ artikkel 22, mis lubab riigil taotleda, et Komisjon vaataks läbi koondumise, mis ei vasta artiklis 1 sätestatud määradele, ent „mõjutab liikmesriikide vahelist kaubandust ja ähvardab oluliselt mõjutada konkurentsi taotleva liikmesriigi või taotlevate liikmesriikide territooriumil.“
Euroopa Komisjon on koondumise regulatsiooni üle vaatamas ning muu hulgas koostanud suunised artikli 22 kohaldamiseks. Nimelt, kasvamas on selliste koondumiste osakaal, kus osaliste käive koondumise hetkel ei ületa artiklis 1 sätestatud määra, ent tuleviku seisukohalt on tehingul ometi oluline mõju konkurentsile. Ehk – käive ei peegelda ettevõtja potentsiaali.
Osad neist tehingutest ei ületa isegi siseriikliku koondumise kontrolli piirmäära ning jäävadki hindamata. Eelkõige on see teemaks digitaal-, ravimi- ja biotehnoloogia valdkondades. Samuti muudes valdkondades, kus koondumise osaline toodab näiteks võtmetähtsusega sisendeid teistele majandusharudele.
Komisjon märgib ka ise, et on varem suhtunud artikli 22 kohaldamisse pigem kitsendavalt,nüüd aga on olukord muutumas. Seega võib juhtuda, et siseriiklik koondumise kontrolli menetlus asendub hoopis Euroopa Komisjoni omaga. Veelgi enam – see hõlmab justkui ka olukordi, kus konkurentsiseaduses sätestatud koondumise kontrolli käibelävend isegi täidetud pole ehk Konkurentsiamet koondumist parima tahtmisegi korral menetleda ei saa. Kas ja kuidas see praktikas peaks töötama, saab näha.
Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
MRPeasy on lihtsasti kasutatav ERP/MRP tarkvara väiketootjatele ja hulgikauplejatele (10-200 töötajat). Müük, ostud, ladu, tootmine, raamatupidamine – kõik ühes kohas!
Lahendab kompleksselt juhtimise arvestuse ja operatiivse arvestuse ülesanded, analüüsi- ning planeerimisülesanded, automatiseerib kaubandus-, finants- ja laooperatsioone.
ERP programmi Monitor tootmisettevõtetele. Monitor sobib kõige rohkem ettevõtetele, kes vajavad täielikku ERP süsteemi, mis sisaldab kõiki tööstusettevõttele vajalikke mooduleid.
TAAVI Majandustarkvara on Eesti turul olnud juba üle 20 aasta, mille jooksul on kasutajate arv kasvanud üle 1500. Tarkvara on mõeldud igasuguses suuruses ettevõtetele.
KMD INF ja firmaautode käibemaks majandustarkvaras TAAVI Finants. Taavi Tarkvara on alati kaasas käinud pidevalt muutuva seadusandlusega ning viinud oma programmidesse sisse kõik muudatused.
Taavi Tarkvara on käinud kaasas kõigi viimaste aastate uuendustega palgaarvestuses ja suudab automaatselt hallata kogu töötasude arvestamise keerulist valdkonda.
Suno365 on mugav teenus, mis on kiirelt kasutusele võetav, alati ajakohane ning kergelt ühenduv ka kolmandate osapoolte lahendusega. Hea valik nii tänasesse päeva, kui tulevikku.
Excellent pakub spetsiaalselt Eesti turu jaoks kohandatud Books 8 ja Standard ERP pilvepõhiseid äritarkvara lahendusi, mis pärinevad HansaWorldi tooteperekonnast ja pakuvad sobiva lahenduse nii raamatupidamiseks kui ka müügi- ja laohalduseks.
NOOMi puhul on tegemist keskse tarkvaralahendusega, mis sobib hästi iga suurusega ettevõttele. NOOMi eeliseks on selle väga kõrge paindlikkustase, funktsionaalsuste rohkus ning kodumaine klienditugi.
Juba 25 aastat Eesti turul tegutsenud Unifiedpost (varem Fitek) pakub e-arve ja makseteenuseid nii väikestele kui suurtele ettevõtetele kui ka avalikule sektorile.