Kas klienditeenindajate puhkepausid on mõistlik kindlaks määrata? Esile tõstetud
Vastab Indrek Avi, Tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant: Vaheajad kindlatel kellaaegadel annavad töötajatele kindlustunde ja kaotavad erisused, mis võisid tekkida senise töökorralduse juures, kui mõned töötajad puhkepause ettenähtud mahus ei saanud - tihtilugu tuleb kedagi asendada või tuleb teatud kellaaegadel rohkem kliente teenindada. Seega töötajate ettepanek on siinkohal mõistetav.
Siiski tuleb mõista, et poodi ei saa töötajate tööpäevasisesteks vaheaegadeks ajutiselt sulgeda ning puhkepausidel tuleb ka edaspidi käia vaheldumisi. Kuna töötajad ise vaheaegade reguleerimisega rahuldavale tulemusele ei jõudnud, loob tööandja kehtestatud korraldus selleks paremad eeldused. Tööandja (poe juhataja) saab iga töötaja võimeid, terviseseisundit ning tehtava töö koormust arvesse võttes kehtestada tööpäevasiseste vaheaegade graafiku. Aja jooksul graafikut täiendades, muutes ning töötajate ettepanekuid arvestades on võimalik luua mõistlik korraldus.
Töötajate kaebused ja ettepanekud on oluline tagasiside tööandjale töökorralduse ebasobivusest. Töö kohandamine töötaja võimetele ja terviseseisundile vastavaks vähendab tervisekahjustuste riski ning suurendab töötajate rahulolu. Oma töö ja töökeskkonnaga rahuloleva töötaja tunneb ära ka klient, kellega töötaja kokku puutub. Seepärast ärge jätke olukorda tähelepanuta, vaid püüdke leida mõlemale poolele mõistlik lahendus.