Kolleegium märkis, et mittevaralise kahju hüvitise suurus oleneb ennekõike tervisekahjustuse raskusest, samuti muudest negatiivsetest mittevaralistest tagajärgedest, mis tekkisid tervisekahjustuse tõttu.
Kehtib küll nõue, et mittevaralise kahju hüvitised peavad vastama ühiskonna üldise heaolu tasemele ja olema sarnastel asjaoludel võrreldavad, kuid see ei tähenda, et varasem kohtupraktika seab mittevaralise kahju hüvitisele jäiga ülem- või alampiiri.
Mittevaralise kahju hüvitised peavad käima kaasas nii elukalliduse tõusu kui ka üldise heaolu kasvuga, samuti arvestama võimalike muutustega ühiskonna väärtushinnangutes.
Varem mittevaralise kahju eest välja mõistetud hüvitiste suurused on küll üks tegur, mida kohus peab koos kõigi teiste asjakohaste kaalutlustega arvestama, kuid see ei ole teistest kaalutlustest tähtsam. Ka juhul, kui mingit tüüpi juhtumite puhul on mittevaralise kahju hüvitiste suuruse kohta välja kujunenud ühtlane ja ajakohane praktika, võib kohus viimasest kõrvale kalduda, kui ta esitab selleks konkreetse juhtumi asjaoludest lähtuvalt veenvad põhjendused.
Lisaks selgitas kolleegium, milline tähendus on liikluskindlustuse seaduse (LKindlS) § 32 lg-l 3, mis näeb ette, et isikule tervise kahjustamisest või talle kehavigastuse tekitamisest tuleneva mittevaralise kahju nõude korral eeldatakse, et mittevaralise kahju suurus on olenevalt tervisekahjustuse või kehavigastuse raskusest 100 – 3200 eurot.
Riigikohtu hinnangul tuleb LKindlS § 32 lg-s 3 sätestatud summasid mõista kui minimaalseid hüvitisi.
Kahjuhüvitise ülempiiri osas ei vähenda LKindlS § 32 lg 3 aga kohtu kaalutlusõigust mittevaralise kahju hüvitise suuruse üle otsustamisel. Ühtlasi ei piira kõnesolev säte kindlustusandja vastutust tekitatud kahju eest.
Kannatanu saab nõuda LKindlS § 32 lg-s 3 sätestatust suuremat hüvitist mitte üksnes kahju tekitajalt, vaid ka tema vastutuskindlustusandjalt. Tervisekahjustusega kaasnev mittevaraline kahju ei saa olla olemuslikult väiksem põhjusel, et tervisekahjustus tekkis liiklusõnnetuses. Liikluskindlustussüsteemi oluline eesmärk on mootorsõidukite liiklusega seotud riskide õiglasem jaotamine liiklusest kasusaajate vahel.
Otsuse annotatsioonid koos märksõnadega on leitavad siit.