03.08.2011 Kolmapäev

Majutusettevõtte õigusest küsida isikuandmeid

Majutusteenust kasutades tuleb kliendil end alati registreerida külastajakaardi alusel.

Külastajakaardile kantakse:

  • majutusteenuse osutamise aeg;
  • kliendi nimi;
  • sünniaeg;
  • kodakondsus;
  • aadress.

Samuti registreeritakse kliendiga koos majutatava abikaasa ja alaealise nimi, sünniaeg ning kodakondsus. Esitatud andmete õigsust kinnitab klient oma allkirjaga. Vajadusel on majutusettevõtte töötajal õigus nõuda kliendilt kehtiva isikuttõendava dokumendi esitamist tema isikusamasuse tuvastamiseks.

Külastajal ei ole kohustust esitada majutusettevõttele muid andmeid, nt oma telefoninumbrit või meiliaadressi.

Juhul kui klient ei ole Eesti, Euroopa Liidu, Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi kodanik või ei ole Eestis elamisloa või elamisõiguse alusel elav välismaalane, siis lisaks eelpool nimetatud andmetele kantakse külastajakaardile reisidokumendi liik, number ja selle väljaandnud riik.

Klientide registreerimise ning nende kohta külastajakaartide täitmise eesmärgiks on ära hoida ohtu, mis võib peituda näiteks illegaalses immigratsioonis. Samuti saab kogutud andmeid vajadusel kasutada kriminaalmenetluses või kadunuks jäänud või õnnetuse ohvriks langenud isiku kindlakstegemisel.

Muuhulgas sätestab turismiseadus kohustuse säilitada külastajakaarte majutusettevõttes kaks aastat nende täitmise päevast arvates. 

Küsi nõu!

  Esita küsimus

Saada vihje

Hea lugeja, meie eesmärk on teha just sellist ajakirja, nagu sulle meeldib. Pane kirja soovitud teemad ning dokumendivormid, mida tahaksid siit leida. Tehkem koostööd!
430824810 430800019636154 7356040320163199917 n255