Majutusteenust kasutades tuleb kliendil end alati registreerida külastajakaardi alusel.
Külastajakaardile kantakse:
- majutusteenuse osutamise aeg;
- kliendi nimi;
- sünniaeg;
- kodakondsus;
- aadress.
Samuti registreeritakse kliendiga koos majutatava abikaasa ja alaealise nimi, sünniaeg ning kodakondsus. Esitatud andmete õigsust kinnitab klient oma allkirjaga. Vajadusel on majutusettevõtte töötajal õigus nõuda kliendilt kehtiva isikuttõendava dokumendi esitamist tema isikusamasuse tuvastamiseks.
Külastajal ei ole kohustust esitada
majutusettevõttele muid andmeid, nt oma telefoninumbrit või
meiliaadressi.
Juhul kui klient ei ole Eesti, Euroopa Liidu, Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi kodanik või ei ole Eestis elamisloa või elamisõiguse alusel elav välismaalane, siis lisaks eelpool nimetatud andmetele kantakse külastajakaardile reisidokumendi liik, number ja selle väljaandnud riik.
Klientide registreerimise ning nende kohta külastajakaartide täitmise
eesmärgiks on ära hoida ohtu, mis võib peituda näiteks illegaalses
immigratsioonis. Samuti saab kogutud andmeid vajadusel kasutada
kriminaalmenetluses või kadunuks jäänud või õnnetuse ohvriks langenud
isiku kindlakstegemisel.
Muuhulgas sätestab turismiseadus kohustuse säilitada külastajakaarte
majutusettevõttes kaks aastat nende täitmise päevast arvates.