Transiidikeskuse AS, Tallinna Sadam ja Rail Garant Estonia OÜ esitasid Muuga konteinerterminali laiendamise riigihanget puudutavas kohtuvaidluses Riigikohtule kinnitamiseks kompromissi, kuid Riigikohus edastas selle Tallinna halduskohtule.
Riigikohtu halduskolleegium märkis oma eile antud määruses, et kompromissi oleks pädev kinnitama halduskohus, kuna Riigikohtu menetluses on selles asjas ainult tehnilise loomuga määruskaebus. Samuti märkis kolleegium vajadust teha kompromissi praeguses sõnastuses muudatusi, et selle tingimused seadustele vastaksid.
Anatoli Kanajevile kuuluv Transiidikeskus nõudis oma hagis riigile kuuluva Tallinna Sadama ja toona samanimelisele Vene logistikaettevõtete grupile kuulunud Rail Garanti omavahelise hoonestusõiguse lepingu ja koostöölepingu tühistamist, millega on kavas Muuga sadama konteinerterminali laiendada. Tallinna Sadama korraldatud riigihanke võitis Rail Garant ja riigihangete vaidlustuskomisjon jättis võidu ülemöödunud aasta juulis jõusse.
Transiidikeskus omandas tänavu aprillis Rail Garant Estonia koos hoonestusõigusega ja on nüüdseks alustanud terminali laienduse ehitustöödega, mis on kavas lõpetada tuleva aasta suveks. Samuti aprillis pikendas Tallinna Sadam konteinerterminali laienduse valmimise tähtaega aasta võrra.
Tallinna Sadama nõukogu kinnitas Rail Garanti uue konteinerterminali operaatoriks 2011. aasta märtsis. Rail Garanti uue konteinerterminali garanteeritud kaubamaht oli algse kokkuleppe järgi 270 000 konteinerit aastas. Lisaks Tallinna Sadama tehtud enam kui 60 miljoni euro suurusele investeeringule pidi ka Rail Garant paigutama projekti varasema info järgi samas suurusjärgus raha.
Konteinerterminali arendusprojekt hõlmas kokku 27 hektari suuruse maa-ala rajamist Muuga sadamas koos uue 378 meetri pikkuse kai ehitusega. Samuti pikendati projekti käigus olemasolevat kaid 100 meetri võrra. Rail Garanti konteinerterminali veomaht pidi algse kokkuleppe järgi aasta-aastalt kasvama ja jõudma 2017. aastal 400 000 konteinerini aastas. Operaatori ja sadama koguinvesteering uue terminali rajamisse oli kavandatud ligikaudu 120 miljoni euroni.