Ringhäälingute liidu juht ja TV3 tegevjuht Priit Leito ütles lehele, et praeguse eelnõu versiooni seaduseks saamise korral võib kaduda kaks-kolm eestikeelset telekanalit, sest säärased piirangud tähendavad telereklaami surma.
"Selle kava kohaselt saab toodet põhimõtteliselt näidata ainult ühevärvilisel taustal. Nii televisioonis alkoholi reklaamida ei saa ja see on telereklaami lõpp," ütles Saku õlletehase juht ja Eesti õlletootjate liidu juhatuse liige Margus Kastein lehele.
Kui suure osa alkoholireklaam televisioonis näidatud teavitusest moodustab, Leito täpselt öelda ei osanud. Ent tema sõnul on alkoholireklaam kommertstelevisioonile oluline sissetulekuallikas. "Seriaalide ja saadete nagu "Su nägu kõlab tuttavalt" tootmine muutub keerulisemaks. Kohalikud tootjad pannakse välismaa tootjatega võrreldes halvemasse seisu, sest välismaa kanalitelt näevad vaatajad reklaame muudkui edasi, rääkimata internetist," rääkis ta.
Ehkki internetireklaami osakaal aasta-aastalt suureneb, püsib televisioon õlletootjate jaoks tähtsa kommunikatsioonikanalina. Kastein on samuti seisukohal, et alkoholireklaami piiramisel hakkavad tarbijad eelistama välismaiseid tooteid, kuna nende reklaam jõuab tarbijani rahvusvaheliste spordiülekannete või välismaa kanalite kaudu edasi.
Sotsiaalministeerium tutvustab täna alkoholi- ja reklaamiseaduse muutmise eelnõu, mis seab reklaamile senisest rangemad piirangud, teatas BNS.